Publikacje

Radosław Mateja

Radosław Mateja

 

Tytuł i stopień naukowy, Uczelnia, rok uzyskania
Doktor, Akademia Muzyczna w Poznaniu, 2019

Stanowisko
adiunkt

Dyscyplina artystyczna/naukowa – kierunek
Kompozycja i teoria muzyki

Specjalność
Kompozycja

Zatrudnienie na Wydziale
I

Prowadzone przedmioty
Instrumentacja
Propedeutyka kompozycji i aranżacji
Instrumentacja i aranżacja na orkiestry dęte
Kontrapunkt z fugą
Harmonia musicalowa

Kontakt
rmateja@amuz.edu.pl

 


 

NAJWAŻNIEJSZE OSIĄGNIĘCIA ARTYSTYCZNE/NAUKOWE

Radosław Mateja (ur. 1991) – w 2019 roku otrzymał stopień naukowy doktora kompozycji. W 2015 r. z wyróżnieniem ukończył studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji prof. Zbigniewa Kozuba, jest również absolwentem studiów licencjackich w klasie organów prof. Elżbiety Karolak. Obecnie wykłada w macierzystej uczelni. Jego kompozycje i aranżacje były wykonywane m.in. przez orkiestry Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu oraz Toruńską Orkiestrę Symfoniczną, Teatr Wielki i Teatr Muzyczny w Poznaniu.
W 2013 roku z rąk Leszka Możdżera, przewodniczącego międzynarodowego jury Transatlantyk Instant Composition Contest, otrzymał III nagrodę za muzykę spontanicznie skomponowaną do filmu na oczach publiczności. Ponadto uzyskał wyróżnienie w tym samym konkursie w roku 2011. W 2014 roku zdobył drugą nagrodę w konkursie na miniaturę elektroakustyczną, organizowanym przez Filharmonię Świętokrzyską. Dwukrotnie przyznawano mu stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, trzykrotnie Stypendium Rektora macierzystej Uczelni za osiągnięcia naukowe i artystyczne, a w 2016 roku otrzymał także Stypendium Miasta Poznania dla Młodych Twórców.
W roku 2015 odbyła się premiera jego kameralnej opery dla dzieci „Mikołajek i inne chłopaki” w Teatrze Wielkim w Poznaniu oraz prawykonanie utworu dyplomowego De profundis na orkiestrę symfoniczną przez zespół Filharmonii Sudeckiej. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu pełnił funkcję kierownika muzycznego światowej prapremiery musicalu Virtuoso o Ignacym Janie Paderewskim oraz dyrygenta spektakli „Zakonnica w przebraniu”, „Pippin” i „Księga dżungli”.