- To wydarzenie minęło.
4 marca, 2021, 09:30
VIII Międzynarodowa Konferencja z cyklu NOWOCZESNE METODY EDUKACJI MUZYCZNEJ
WAŻNA INFORMACJA ORGANIZACYJNA
Uprzejmie informujemy, iż forma realizacji projektów artystyczno-naukowych, organizowanych przez Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, tj.
– rejestracja wydarzenia (a następnie opublikowane na kanale YouTube, profilu Facebook i stronie internetowej Akademii),
– live streaming,
– z udziałem publiczności z zachowaniem reżimu sanitarnego,
będzie ustalana na bieżąco, zgodnie z rozwojem sytuacji epidemicznej. Informacje będą przekazywane do mediów, jak również będą komunikowane na stronie internetowej www.amuz.edu.pl i profilu fb Akademii.
Władze Uczelni zastrzegają sobie możliwość zmian terminów, miejsc koncertów, wykonawców
i programów. Za ewentualne zmiany przepraszamy.
PRAGNIEMY POINFORMOWAĆ, IŻ UDZIAŁ W KONFERENCJI BĘDZIE MOŻLIWY POPRZEZ:
MSTeams
Czwartek, 4.03.2021, Sala Prezydencka, godz. 9.30
VIII Międzynarodowa Konferencja z cyklu
NOWOCZESNE METODY EDUKACJI MUZYCZNEJ
Wyzwania edukacji muzycznej w XXI wieku. Psychopedagogiczne i społeczne konteksty edukacji muzycznej.
Katedra Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu zaprasza do udziału w VIII Międzynarodowej Konferencji z cyklu NOWOCZESNE METODY EDUKACJI MUZYCZNEJ „Wyzwania edukacji muzycznej w XXI wieku. Psychopedagogiczne i społeczne konteksty edukacji muzycznej”, która odbędzie się w trybie on line w dniu 4 marca 2021 r., z wykorzystaniem platformy MSTeams, w godzinach 9.30 – 16.30. W ramach Konferencji odbędą się wykłady oraz zajęcia warsztatowe on line z udziałem studentów I uczestników konferencji. Konferencja realizowana jest we współpracy z międzynarodowym projektem EDU-akcja 2020-2021 (Polska, Norwegia, Islandia).
9.30 – uroczyste otwarcie Konferencji
9.50 – 10.10 – prof. Robin Rolfhamre. A Rhetoric of Sustainability, Technology and Higher Music Education: A Teacher’s Thoughts on E-learning in Conservatory Style Musical Instrument Performance Training
10.10 – 10.30 – dr Ashildur Haraldsdottir. Playing instruments and singing as a form of positive, balanced development of children and young people: An Icelandic vision
10.30 – 10.50 – prof. dr hab. Ewa Murawska. E-dukacja w akademickiej klasie fletu. Praktyka i wybór repertuaru
10.50 – 11.10 – dr Natalia Kłysz-Sokalska. Muzyczne formy wsparcia zdrowia psychicznego dzieci w okresie pandemii – mindfulness z muzyką
11.10 – 11.30 – dr Mariam Kharatyan. Artistic research in music and the aspects of interpretation with multicultural performers
11.30 – 11.50 – prof. Randi Eidsaa. Higher music performance education in a changing world: Towards a new curriculum? A report from a pilot project
11.50 – 12.10 – PRZERWA
12.10 – 12.30 – dr hab. Małgorzata Okupnik. Uwertury i uwerturki. „Support” literatury w domowej edukacji muzycznej
12.30 – 12.50 – mgr Agnieszka Chwastek. Muzyka przed komputerem – rozważania na temat roli nauczyciela muzyki w XXI wieku
12.50 – 13.10 – mgr Damian Myśliński. Elementy dramy w edukacji muzycznej
13.10 – 13.30 – mgr Izabela Zalewska. Działalność Wrzesińskiego Chóru Dziecięco-Młodzieżowego – motywacje przynależności do zespołu chóralnego przed i w trakcie trwania pandemii
FORUM MŁODYCH (doktoranci i studenci Akademii Muzycznej w Poznaniu):
13.30 – 13.45 – lic. Antonina Pedrycz (przewodnicząca SKNEM) Narzędzia cyfrowe wykorzystywane przez nauczycieli podczas nauki zdalnej
13.45 – 14.00 – lic. Katarzyna Ślachetka. Zdalne nauczanie na lekcjach muzyki w szkołach ogólnokształcących – raport z wyników badań
14.00 – 14.15 – mgr Maria Gromińska. Zamknięte budynki – otwarte perspektywy, czyli na co wpłynął e-learning w nauczaniu gry na flecie w szkołach muzycznych I i II st.
14.15 – 14.30 – lic. Anna Tabaczyńska. Okiem nauczyciela – wypracowane rozwiązania nauczania zdalnego
14.30 – 15.00 PRZERWA
WARSZTATY Kto uczy muzyki w szkole: artysta, muzyk czy nauczyciel?
15.00 – 16.30 – prowadzą: dr Amelia Golema, mgr Małgorzata Kramarz (Akademia Muzyczna we Wrocławiu)