AGNIESZKA ZDROJEK-SUCHODOLSKA
Tytuł: dr hab.
Jednostka organizacyjna: Instytut Kompozycji i Teorii Muzyki
Stanowisko pracy: ADIUNKT (dr hab.)
Opis grupy zawodowej: Nauczyciel badawczo-dydaktyczny

Tytuł i stopień naukowy, Uczelnia, rok uzyskania
stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej kompozycja i teoria muzyki, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, 2014
stopień doktora habilitowanego sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie kompozycja i teoria muzyki, specjalność kompozycja, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, 2019
Stanowisko
adiunkt, zastępca dyrektora Instytutu Kompozycji i Teorii Muzyki
Dyscyplina artystyczna/naukowa – kierunek
kompozycja i teoria muzyki
Specjalność
kompozycja
Zatrudnienie na wydziale
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej
Prowadzone przedmioty
podstawy kompozycji, kompozycja, kształcenie słuchu, harmonia praktyczna
Kontakt
azdrojeksuchodolska@amuz.edu.pl
Działalność artystyczna
Studia kompozytorskie ukończyła w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Zbigniewa Kozuba. Edukację muzyczną uzupełniała na Podyplomowych Studiach Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej
w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów oraz w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi pod kierunkiem: Krzysztofa Knittla, Macieja Zielińskiego, Krzesimira Dębskiego, Włodzimierza Pawlika oraz Zygmunta
Koniecznego.
Uczestniczyła w Warsztatach Kompozytorskich dla Młodych Twórców „Muzyka i Zabawa”, zorganizowanych przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, prowadzonych przez kompozytorów: Lidię Zielińską i Jarosława Siwińskiego oraz animatorki sztuki: Hannę Gawrońską i Agatę Felikszewską-Igiel, a także w Warsztatach Twórczych z Zakresu Kompozycji Muzyki Filmowej, prowadzonych przez: Pawła Mykietyna, Philla Niblocka, Marka Chołoniewskiego, Cezarego Duchnowskiego, Stanisława Syrewicza, Krzysztofa Zanussiego, Macieja Strzembosza, Piotra Dumałę i Andrzeja Titkowa.
Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów kompozytorskich. Jej utwory wykonywane były w Polsce, Norwegii, Belgii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Japonii, Iranie, Szwecji, we Włoszech oraz na Białorusi, podczas wielu ważnych wydarzeń muzycznych, np.: Poznańska Wiosna Muzyczna, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Festiwal Wiosny w Poznaniu, Musica Moderna w Łodzi, Międzynarodowy Festiwal Twórczości Kobiet No Women No Art w Poznaniu, Międzynarodowe Warsztaty Teatru Sztuki Mimu Milczące ciało w Warszawie i Tokio, Międzynarodowe Forum Kompozytorów w Poznaniu, 2nd i 4th Teheran International Contemporary Music Festival w Teheranie, Intersonanzen Bardenburgisches Fest Neuer Musik w Poczdamie.
Jest autorką Hejnału Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Nadnoteckie Bel Canto. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, takimi jak: José Maria Florêncio, Jørn Edvin Schau, Marta Kluczyńska, Rafał Kłoczko, Jakub Chrenowicz, Paweł Joks, Jakub Haufa, Jerzy
Kosek, Marcin Sompoliński, Aleksander Gref.
Jej wybrane kompozycje kameralne oraz symfoniczne są nagrane i wydane na płytach CD, a w 2018 roku została wydana płyta monograficzna Strumień czasu. Retrospekcje z utworami głównie symfonicznymi (Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu AM 0-80). Posiada w swoim dorobku również wydane drukiem kompozycje przez Wydawnictwo MERAKEL w Łodzi oraz Sanktuarium Świętego Józefa w Kaliszu. Promuje swoją działalność kompozytorską oraz pedagogiczną podczas międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji w Polsce i zagranicą. Zasiada w Jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów kompozytorskich. Współpracuje z Teatrem Sztuki Mimu Stefana Niedziałkowskiego w Warszawie.