Instrumenty będące wyposażeniem Katedry Historycznych Praktyk Wykonawczych

Instrumenty klawiszowe

Kopie instrumentów historycznych:

  • klawesyn typu francuskiego – dwumanuałowy klawesyn francuski, zbudowany według planów Blancheta, wykonawca: Reinhard von Nagel (Paryż),
  • klawesyn typu francuskiego – dwumanuałowy klawesyn francuski, zbudowany według planów Henry’ego Hemscha (model z 1751 roku), wykonawca: Christian Fuchs (Niemcy),
  • klawesyn typu flamandzkiego – jednomanuałowy, zbudowany według planów Ruckersa, wykonawca Titus Crijnen (Holandia),
  • klawesyn typu flamandzkiego – dwumanuałowy, wykonawca Henk Klop (Holandia),
  • klawesyn do b.c. – jednomanuałowa kopia swobodna, wykonawca Krzysztof Kulis,
  • szpinet skrzydłowy – kopia Silbermanna, wykonawca Krzysztof Kulis,
  • klawikord według Johanna Georga Christopha Schiedmayera (Neustadt 1756), wykonawca: Martin Argellies (Francja),
  • dwa wirginały (Mother and Child) budowane według planu Johannesa Ruckersa z 1623 roku, wykonawca Christian Fuchs (Niemcy),
  • fortepian historyczny (pianoforte) zbudowany według planów Walter & Sohn z 1805 roku, wykonawca: Paul McNulty (Czechy),
  • pozytyw jednogłosowy, wykonawca Jan Pielczyk,
  • pozytyw organowy, wykonawca: Henk Klop Early Keyboard Instruments.

Instrumenty do wykonawstwa muzyki współczesnej:

  • klawesyn AMMER (8 x 8 x 4),
  • klawesyn AMMER (8 x 8 x 4),
  • klawesyn AMMER (8 x 16 x 8 x 4).

Instrumenty strunowe:

  • viola d’amore,
  • viola d’amore,
  • viola da gamba,
  • wiolonczela piccolo pięciostrunowa oparta na modelu braci Amatich z ok. 1600 roku,
  • wiolonczela barokowa, kopia modelu Hendrika Jacobsa z 1705 roku,
  • violone tenorowe,
  • violone basowe – kopia instrumentu z Kunsthistorisches Museum Wien: Ventura Linarolo, 1585, instrument 6-strunowy,
  • kontrabas wiedeński 7-strunowy,
  • teorba, 14-chórowa – lutnik Martin de Witte, Den Haag 2018 – zbudowana na wzór instrumentu Matteo Sellasa, Wenecja 1637,
  • lutnia siedmiochórowa – renesansowa,
  • lutnia siedmiochórowa – renesansowa,
  • lutnia barokowa – 11-chórowa,
  • gitara renesansowa, 4-chórowa – lutnik Joanna Plęs, Poznań 2000 – zbudowana na podstawie XVI-wiecznej ikonografii,
  • gitara barokowa, 5-chórowa – wykonana przez studentkę studiów lutniczych Akademii Muzycznej w Poznaniu jako praca dyplomowa – zbudowana na wzór instrumentu Antonio Stradivariego, Cremona 1700, tzw. The Rawlins Stradivarius.

Instrumenty dęte drewniane:

  • para fletów traverso barokowych,
  • para fletów klasycznych,
  • para obojów barokowych,
  • para fagotów barokowych,
  • para fagotów klasycznych.

Instrumenty dęte blaszane:

  • para trąbek naturalnych – czterodziurowy system angielski w stroju A – B – Ces – C – Des – D – Es – E – F,
  • para rogów naturalnych – 430-440 Hz, wraz z krąglikami: G – F – Es – D, wytwórca: Milan Jiráček, Šaratice.

Instrumenty dęte renesansowe:

  • gemshorny consort (sopran w C, alt w F, tenor w C, bas F, subbas w C) w stroju 440 Hz, lutnik Pavel Číp, Zubri 2010,
  • cynk prosty (niemy) w stroju a = 440 Hz, lutnik Christoph Schuler, Langenthal 2001,
  • cynk krzywy + ustniki w stroju a = 440 Hz, Firma Moeck, Niemcy, lata 90. XX wieku,
  • cornamusa tenorowa w stroju 440 Hz, lutnik Pavel Číp, Zubri 2002.
Skip to content