Instrumenty będące wyposażeniem Katedry Historycznych Praktyk Wykonawczych

Instrumenty klawiszowe

Kopie instrumentów historycznych 

  • klawesyn typu francuskiego – dwumanuałowy klawesyn francuski, zbudowany według planów Blancheta, wykonawca: Reinhard von Nagel (Paryż) 
  • klawesyn typu francuskiego – dwumanuałowy klawesyn francuski, zbudowany według planów Henry’ego Hemscha (model z 1751 roku), wykonawca: Christian Fuchs (Niemcy) 
  • klawesyn typu flamandzkiego – jednomanuałowy, zbudowany według planów Ruckersa, wykonawca Titus Crijnen (Holandia) 
  • klawesyn typu flamandzkiego – dwumanuałowy, wykonawca Henk Klop (Holandia) 
  • klawesyn do b.c. – jednomanuałowa kopia swobodna, wykonawca Krzysztof Kulis 
  • szpinet skrzydłowy – kopia Silbermanna, wykonawca Krzysztof Kulis 
  • klawikord według Johanna Georga Christopha Schiedmayera (Neustadt 1756), wykonawca: Martin Argellies (Francja) 
  • dwa wirginały (Mother and Child) budowane według planu Johannesa Ruckersa z 1623 roku, wykonawca Christian Fuchs (Niemcy) 
  • fortepian historyczny (pianoforte) zbudowany według planów Walter & Sohn z 1805 roku, wykonawca: Paul McNulty (Czechy) 
  • pozytyw jednogłosowy, wykonawca Jan Pielczyk 
  • pozytyw organowy, wykonawca: Henk Klop Early Keyboard Instruments

Instrumenty do wykonawstwa muzyki współczesnej 

  • klawesyn AMMER (8 x 8 x 4) 
  • klawesyn AMMER (8 x 8 x 4) 
  • klawesyn AMMER (8 x 16 x 8 x 4)

Instrumenty strunowe

  • viola d’amore
  • viola d’amore
  • viola da gamba
  • wiolonczela piccolo pięciostrunowa oparta na modelu braci Amatich z ok. 1600 roku
  • wiolonczela barokowa, kopia modelu Hendrika Jacobsa z 1705 roku
  • violone tenorowe 
  • violone basowe – kopia instrumentu z Kunsthistorisches Museum Wien: Ventura Linarolo, 1585, instrument 6-strunowy
  • kontrabas wiedeński 7-strunowy 
  • teorba, 14-chórowa – lutnik Martin de Witte, Den Haag 2018 – zbudowana na wzór instrumentu Matteo Sellasa, Wenecja 1637
  • lutnia siedmiochórowa – renesansowa
  • lutnia siedmiochórowa – renesansowa
  • lutnia barokowa – 11-chórowa
  • gitara renesansowa, 4-chórowa – lutnik Joanna Plęs, Poznań 2000 – zbudowana na podstawie XVI-wiecznej ikonografii
  • gitara barokowa, 5-chórowa – wykonana przez studentkę studiów lutniczych Akademii Muzycznej w Poznaniu jako praca dyplomowa – zbudowana na wzór instrumentu Antonio Stradivariego, Cremona 1700, tzw. The Rawlins Stradivarius

Instrumenty dęte drewniane

  • flet traverso barokowy
  • flet traverso barokowy
  • flet klasyczny
  • flet klasyczny
  • obój barokowy 
  • obój barokowy
  • fagot barokowy
  • fagot barokowy
  • fagot klasyczny

Instrumenty dęte blaszane

  • trąbka naturalna – czterodziurowy system angielski w stroju A – B – Ces – C – Des – D – Es – E – F
  • trąbka naturalna – czterodziurowy system angielski w stroju A– B – Ces – C – Des – D – Es – E – F
  • róg naturalny – 430-440 Hz, wraz z krąglikami: G – F – Es – D, wytwórca: Milan Jiráček, Šaratice
  • róg naturalny – 430-440 Hz, wraz z krąglikami: G – F – Es – D, wytwórca: Milan Jiráček, Šaratice

Instrumenty dęte renesansowe

  • gemshorny consort (sopran w C, alt w F, tenor w C, bas F, subbas w C) w stroju 440 Hz, lutnik Pavel Číp, Zubri 2010
  • zynk prosty (niemy) w stroju a = 440 Hz, lutnik Christoph Schuler, Langenthal 2001
  • zynk krzywy + ustniki w stroju a = 440 Hz, lutnik Firma Moeck, Niemcy lata 90. XX wieku
  • cornamusa tenorowa w stroju 440 Hz, lutnik Pavel Číp, Zubri 2002
Skip to content