
14 marca, 19:00
Nowe Interpretacje/14.03.2025

W piątek 14 marca 2025 w Sali Prezydenckiej odbędą się wykłady w ramach Konferencji Lutniowej, pt. Lutnia na ziemiach polskich – wczoraj i dziś. Tego dnia o godz. 19:00 zapraszamy do Auli Nova na koncert na zakończenie Konferencji, z cyklu
Nowe Interpretacje
Wystąpią:
Ensemble del Passato:
Anna Budzyńska – sopran
Henryk Kasperczak – lutnie
Maciej Kończak – lutnie, gitary historyczne (SD HPWB)
Mateusz Janus – skrzypce historyczne (SD HPWB)
Joanna Kędzior – sopran (SD WWM), Yang Xu-Czaja – fortepian
W programie:
Anonim. (po 1654) – Jescze słońce promięni swoich nie straciło
Anonim. (koniec XVII wieku) – O, przedziwna gładkości
King Henry VIII (1491-1547) – Pastime with good company
John Bennet (c.1575- po 1614) – Venus’ birds
Thomas Morley (1557-1602) – Now is the Month
Felice Giovanni Sances (1600-1679) – Uzurpator Tiranno
Georg Friedrich Händel (1685-1759) – Cantata Nò se emenderá jamás HWV 140
Étienne Moulinié (1599-1676) – Allés tristes soupirs
Lucrezia Orsina Vizzana (1590-1662) – Ave Stella matutina
Giovanni Stefani (? – c.1626) – Tu non hai provato Amore
Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Prząśniczka
Wykonawcy: Ensemble del Passato
przerwa
Johann Joseph Vilsmaÿr (1663-1722) – V Partita g-moll na skrzypce solo, części: Prelude, Gavott, Saraband, Rigodon, Gigue, Menuett, Boure, Retirada
Wykonawca: Mateusz Janus – skrzypce historyczne (SD HPWB)
(skordatura g-d-a-d) | pokaz różnicy między skordaturą a akordaturą
Gaetano Donizetti – Aria Łucji Il dolce Suono – aria obłędu z III aktu opery Lucia di Lamermoor
Wykonawcy: Joanna Kędzior – sopran (SD WWM), Yang Xu-Czaja – fortepian
Prowadzenie: Mateusz Pieróg (SD KTRE)
wstęp wolny
Opieka merytoryczna: prof. Warcisław Kunc