Anons

Nowości wydawnicze

Z przyjemnością zapraszamy do zapoznania się z 11 tomem z serii „Z problemów edukacji muzycznej”, która wydawana jest od 2015 dzięki inicjatywie Katedry Edukacji Muzycznej naszej uczelni. Książka powstała pod redakcją Natalii Kłysz-Sokalskiej, a tematem wiodącym są szkolne zespoły muzyczne. Publikację podzielono na trzy części tematyczne.

W pierwszej części opracowania podkreślono wagę edukacji muzycznej jako fundamentu pracy zespołowej. Zwrócono uwagę na znaczenie multiinstrumentalizmu jako narzędzia rozwijającego wszechstronność i wrażliwość muzyczną, ukazano rolę tradycji w kształtowaniu współczesnej edukacji muzycznej na przykładzie Bułgarii oraz wskazano metody skutecznego muzykowania w szkolnych zespołach placówek powszechnych.

Druga część monografii poświęcona jest dynamice zespołów muzycznych oraz funkcji lidera, który odgrywa kluczową rolę w ich działalności. Analizując doświadczenia w pracy z zespołami, wskazano na znaczenie przywództwa, współpracy i wzajemnego zaufania w grupie z perspektywy chóralnej, orkiestr dętych oraz zespołów wielokulturowych; w grupach tych liderzy łączą funkcje dyrygenta, pedagoga i organizatora oraz wspierają muzyków w realizacji ich potencjału.

W trzeciej części opracowania ukazano innowacje i wyzwania, które współcześnie kształtują pracę zespołów muzycznych i grup szkolnych. Teksty poświęcone aplikacji edukacyjnej, uwrażliwianiu na ochronę praw autorskich artystów wykonawców i refleksjom nad terapeutyczną wartością muzykowania rzucają światło na przyszłość muzyki zespołowej i innowacyjnej edukacji muzycznej. Publikację uzupełniono o sprawozdanie z III Międzyuczelnianej Konferencji Studenckiej Edukacji Muzycznej oraz kronikę wydarzeń Katedry Edukacji Muzycznej w 2024 roku.

Serdecznie zapraszamy do zakupu w sklepie internetowym Wydawnictwa: https://sklep.amuz.edu.pl/pl/p/Z-problemow-edukacji-muzycznej-11/319