AGNIESZKA CHENCZKE-ORŁOWSKA

Title: dr hab.

Organizational unit: Instytut Kompozycji i Teorii Muzyki

Position: ADIUNKT (dr hab.)

Description of the professional group: Nauczyciel badawczo-dydaktyczny

AGNIESZKA CHENCZKE-ORŁOWSKA

Tytuł i stopień naukowy, uczelnia, rok uzyskania
dr hab. – Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu

Stanowisko
adiunkt

Dyscyplina artystyczna/naukowa – kierunek
rytmika i taniec

Specjalność
rytmika

Zatrudnienie na wydziale
I

Instytut
IKiTM

Prowadzone przedmioty
rytmika, technika ruchu, choreografia muzyki, improwizacja fortepianowa, solfeż dalcrozowski, metodyka prowadzenia rytmiki, metodyka nauczania przedmiotu improwizacja fortepianowa

Kontakt
achenczkeorlowska@amuz.edu.pl

Działalność artystyczna/naukowa (najważniejsze koncerty, publikacje, płyty, kompozycje)
Absolwentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu specjalności rytmika, adiunkt w Katedrze Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej w Poznaniu, stypendystka Internationale Gesellschaft Rosalia Chladek w Wiedniu w latach 1997-2001.
W działalność Agnieszki Chenczke-Orłowskiej wpisują się: choreografie muzyki, autorskie piosenki, warsztaty i szkolenia dla nauczycieli rytmiki, kształcenia słuchu i improwizacji fortepianowej a także referaty.
Stworzone przez nią choreografie muzyki prezentowane były na ponad stu koncertach w kraju i za granicą, m. in.:
• w Folwang Hochschule w Essen,
• w Instytucie E. Jaques-Dalcroze’a w Brukseli,
• w Internationale Geselschaft Rosalia Chladek w Wiedniu,
• w Łotewskiej Akademii Muzycznej im. J Vitolsa w Rydze,
• w ramach 34 Międzynarodowego Kongresu Rytmiki w Instytucie Jaques-Dalcroz’a w Genewie,
• w Theatre St-Etienne w Rennes,
• w ramach Międzynarodowego Kongresu Rytmiki z okazji 100 lecia Rytmiki w Hellerau,
• w ramach Międzynarodowej Konferencji Rytmiki w Akademickim Collegu przy Moskiewskim Państwowym Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie,
• podczas Międzynarodowej Konferencji naukowo – metodyczna w Humańskim Uniwersytecie Pedagogicznym im. Pawła Ticziny, w Humaniu,
• podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Sumskim Państwowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. Antona Makarenki w Sumach,
• przy realizacji Polsko-Niemieckiego Laboratorium Rytmiki w Hellerau,
• w ramach I Międzynarodowego Konkursu Dalcroze 2016 w Festspielhaus Hellerau ( II nagroda),
• w ramach Festiwalu Fletowego w Monachium w Hochschule fűr Musik und Theater Műnchen, Kammermusiksaal HfMuT,
• podczas Konferencji Rytmiki w Akademickim Collegu przy Moskiewskim Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie,
• w ramach 4th International Conference of Dalcroze Studies w Katowicach,
• MUSIC-MOVEMENT-MOVING SPACE w ramach the 5th International Conference of Dalcroze Studies.
Inna twórczość dotyczy komponowania piosenek, które prezentowane są podczas koncertów oraz spektakli muzyczno-ruchowych. Wchodzą również do programu szkoleń dla nauczycieli.
Obszerna działalność dydaktyczno-szkoleniowa powiązana jest częściowo ze współpracą z Centrum Edukacji Artystycznej, gdzie pełni funkcję konsultanta. Dotyczy również prowadzenia warsztatów w ośrodkach krajowych i zagranicznych, m.in.: na Łotwie, we Francji, w Niemczech, Rosji, Anglii, Belgii, Kanadzie.
Istotny obszar jej publicznych prezentacji stanowią referaty, w których podejmuje zróżnicowaną tematykę odnoszącą się do dyscypliny rytmiki i jej aspektów metodycznych, a także do techniki ruchu i improwizacji fortepianowej.

Najważniejsze osiągnięcia artystyczne/naukowe
II nagroda • I INTERNATIONAL EURHYTYMICS COMPETITION 2016, Festspielhaus Hellerau Dresden/Niemcy za autorstwo choreografii muzyki Aleksandra Tansmana “Wariacje na temat Scriabina”
Autorski spektakl muzyczno-ruchowy “Interwałowy zawrót głowy”

Odznaczenia, nagrody, wyróżnienia
Medal Brązowy za długoletnią służbę, odznakę honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Trzykrotnie wyróżniona Nagrodą Rektorską oraz nagrodą Dyrektora Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu