Wydarzenia

KONCERT ZOSTAŁ ODWOŁANY.

Program koncertu:

Dieterich Buxtehude – „Toccata in d“ BuxWV 155
(1637 – 1707)

Louis Marchand – „Tierce en taille“
(1669 – 1732)

Joh. Seb. Bach – Präludium und Fuge e-moll BWV 548, Trio super „Allein Gott in der Höh‘ sei Ehr“ BWV 676 aus dem „Dritten Teil der Clavierübung“

Akira Nishimura – „Vision in flames“ (1996)
(geb. 1955)

Wolfgang A. Mozart – „Fantasie f-moll” KV 608
(1756 – 1791)

Marcel Dupré – aus „Évocation” (1941): III. Allegro deciso
(1886 – 1971)

Krzysztof Penderecki – „Agnus Dei“ aus “Polnisches Requiem” (1981)
(geb. 1933)                                     (bearb. von O. G. Blarr)

Max Reger – „Fantasie und Fuge“ über BACH Op. 46
(1873 – 1916)

Wykonawca:
Martin Schmeding

Martin Schmeding, urodzony w 1975 roku w Minden ( Westfalia), studiował w Hanowerze, Amsterdamie i Dusseldorf muzykę kościelną, edukację muzyczną, organy (Konzertexamen)  oraz dyrygenturę, klawesyn i teorię muzyki. Jego nauczycielami byli, między innymi, Ulrich Bremsteller, Lajos Rovatkay,  Hans van Nieuwkoop, Jacques van Oortmerssen i Jean Boyer. Artysta jest laureatem prestiżowych konkursów muzycznych w Berlinie, Norymberdze, Magdeburgu, Liubljanie, Brugge oraz finalistą  konkursu ARD w Monachium.

Martin Schmeding pełnił funkcję kantora i organisty w Hanowerze, Dusseldorfie oraz w Dreźnie (Kreuzkirche),a od 2004 jest profesorem organów w Hochschule für Musik we Freiburgu i kieruje Instytutem Muzyki Kościelnej, który powstał z jego inicjatywy w październiku 2012 .

Dorobek artysty tworzą liczne  nagrania dla telewizji, radia oraz  CD (m.in.komplet dzieł organowych J. Brahmsa, F. Mendelssohn Bartholdy, F. Schmidta, pierwsze nagranie utworów na fortepian pedałowy Roberta Schumanna oraz wersja organowa Wariacji Goldbergowskich J. S.  Bacha), publikacje i edycje nutowe( Butz, Carus, Herder, Schott).

Martin Schmeding  występuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Europa, Azja i Ameryka),pełni funkcję jurora międzynarodowych konkursów organowych.
W 2009 roku otrzymał  Nagrodę krytyków niemieckich a rok później tytuł instrumentalisty roku  Echo-Klassik 2010 za nagranie Wariacji Goldbergowskich J. S. Bacha.

 

Opieka merytoryczna:

Katedra Fortepianu, Klawesynu i Organów