Wydarzenia

Koncert Akademickiej Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej we Wrocławiu

14.11.2015 wrocław 2Koncert Akademickiej Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu


Uwaga!
Na koncert wydawane będą bezpłatne wejściówki do odbioru w Centrum Informacji Miejskiej (CIM) przy ul. Ratajczaka 44 od dnia 6.11. br. od godz. 10.00 w liczbie maksymalnie 4 wejściówki na osobę.

 

 

Wykonawcy:
Marek Pijarowski – dyrygent
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Piotr Łykowski – alt
Bogdan Makal – bas
Tadeusz Pszonka – tenor
Chór Feichtinum
Akademicka Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu


W programie:

W. A. Mozart – Msza koronacyjna C-dur KV 317
L. van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67

 

!cid_EE569C0705C54F8B9ABC65984F3A7FAD@ANNATOSHIBAA5Marek Pijarowski, dyrygent, urodzony w 1951 roku we Wrocławiu. Podczas nauki w Liceum Muzycznym opanował grę na kilku instrumentach, m.in. fortepian (jako główny), skrzypce, obój i organy. Studia dyrygenckie /dyplom z wyróżnieniem/ odbył we wrocławskiej Akademii Muzycznej u Tadeusza Strugały i uzupełniał je w latach 1971-1973 na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Weimarze pracując pod kierunkiem znakomitego łotewskiego dyrygenta Arvida Jansonsa. W roku 1977 uzyskał stypendium rządu austriackiego i przez 9 miesięcy przebywał we Wiedniu doskonaląc swe umiejętności u prof. Carla Österreichera w słynnej Hochschule für Musik und darstellende Kunst. W tym czasie miał okazję bezpośrednio zetknąć się ze sztuką dyrygencką i osobiście poznać takich mistrzów batuty, jak Karajan, Bernstein, Mehta, Solti czy Abbado.
Pracę etatową rozpoczął w 1974 roku jako asystent dyrygenta Filharmonii Wrocławskiej. W tym samym roku w grudniu wziął udział w Ogólnopolskim Konkursie Dyrygenckim w Katowicach, na którym (będąc najmłodszym uczestnikiem) zdobył I nagrodę oraz specjalna nagrodę orkiestry Filharmonii Śląskiej. Sukces ten zaowocował licznymi zaproszeniami, m.in. do Filharmonii Narodowej i WOSPR-u. W 1975 roku otrzymał stanowisko II dyrygenta, a w 1980 został powołany na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Wrocławskiej, którą to placówką kierował do 2002 roku. Współpracował również z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej oraz z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy jako główny dyrygent tych zespołów. W latach 2002-2005 był dyrektorem artystycznym Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi. Obecnie pełni funkcję I dyrygenta – Szefa Orkiestry Symfonicznej Filharmonii im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu.
Od ponad 40 lat Marek Pijarowski nieprzerwanie prowadzi ożywioną działalność dyrygencką koncertując ze wszystkimi orkiestrami filharmonicznymi i radiowymi w Polsce. Wielokrotnie prowadził również koncerty ze znakomitymi polskimi zespołami poza granicami kraju, m.in. z Filharmonią Narodową (Niemcy), NOPSPR-em (Hiszpania, Paryż) Filharmonią Krakowską (Francja) Sinfonią Varsovia (Hiszpania), Filharmonią Łódzką (Włochy, Hiszpania) oraz szereg tournée z Filharmonią Wrocławską m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Holandii. Dokonał wielu archiwalnych nagrań dla Polskiego Radia. Był stałym dyrygentem Eastern Music Festival w Greensboro oraz Texas Music Festival w Houston. Współpracuje obecnie z Orkiestrą Prezydencką w Ankarze. Jego sztukę dyrygencką mogli obserwować melomani w większości krajów europejskich, a także w Egipcie, Izraelu, Kanadzie, Chinach, USA, Meksyku i Korei Płd.
W latach 1980 do 2000 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu. W latach 1986-1987 był również dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach.
Od wielu lat związany jest z Akademia Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, w której prowadzi klasę dyrygentury. Pełnił również funkcję prorektora tej Uczelni. W październiku 2006 roku objął również stanowisko profesora dyrygentury w ówczesnej warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Jego absolwenci są laureatami krajowych i zagranicznych konkursów dyrygenckich. Był recenzentem w postępowaniach o nadanie tytułu doktora honoris causa wybitnym mistrzom batuty m.in T. Strugale, G. Chmurze, St. Skrowaczewskiemu, H. Rilingowi, N. Marrinerowi i K. Masurowi. Wielokrotnie pełnił funkcję Przewodniczącego Jury Międzynarodowego Konkursu Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku. Jest również jurorem Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. G. Fitelberga w Katowicach.
W 1997 z rąk Prezydenta RP otrzymał tytuł profesora sztuki muzycznej. Odznaczony m. in. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz złotym medalem „Gloria Artis”.

 

03-pp-1Aleksandra Kubas-Kruk, sopran, studiowała śpiew w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Danuty Paziuk-Zipser oraz na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych śpiewaków-pedagogów, takich jak Teresa Żylis-Gara, Carol Richardson-Smith, Ingrid Kremling, Peter Tschaplik, Marcin Habela, Sebastian Vittucci, Regina Resnik.
Laureatka licznych nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie (Nagroda Specjalna), VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie (I nagroda i nagroda Fundacji im. Bogny Sokorskiej), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie (I nagroda), Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Łodzi (I nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (I nagroda i Nagroda Specjalna) oraz Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Malmö (m.in. Nagroda Publiczności) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Toti dal Monte w Treviso.
Przyznano jej także Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepsza Śpiewaczka oraz Wrocławską Nagrodę Muzyczną. W czerwcu 2015 otrzymała Nagrodę Prezydenta Wrocławia za promowanie miasta Wrocław na polskich i międzynarodowych scenach operowych.
Debiutowała na scenie operowej w 2007 roku jako Gilda w premierowym przedstawieniu opery Rigoletto w Operze Wrocławskiej. Wkrótce potem wystąpiła we włoskich teatrach operowych (Lucca, Ravenna, Livorno i Pisa) jako Kunegunda w premierowych spektaklach Kandyda Bernsteina. Od 2011 współpracuje z Teatrem Bolszoj w Moskwie, gdzie wykonuje partie Szemachańskiej Królowej (Złoty kogucik), Królowej Nocy (Czarodziejski flet) oraz Ognia, Księżniczki i Słowika (Dziecko i czary). Ponadto występowała w Theater Bonn (2012) w tytułowej roli opery Lakmé. Od 2008 jest solistką Opery Wrocławskiej, w której wykonuje takie partie, jak Gilda (Rigoletto), Violetta (Traviata), Łucja (Łucja z Lammermoor), Adina (Napój miłosny), Pamina (Czarodziejski flet), Zuzanna (Wesele Figara), Nanetta (Falstaff), Oskar (Bal maskowy), Olimpia (Opowieści Hoffmanna), Hanna (Straszny dwór), Anioł (Anioły w Ameryce Eőtvösa), Stella (Chopin Oreficego) i inne. Od 2012 roku współpracuje również z Operą Bałtycką, w której śpiewa partie Królowej Nocy oraz Violetty (Traviata).
W marcu 2015 zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w Rigoletto Verdiego u boku Andrzeja Dobbera. W kwietniu powróciła do Teatru Wielkiego jako Hanna w Strasznym dworze Moniuszki. Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak:
V. Sinaisky, P. Eötvös, E. Boncompagni, J. Axelrod, S. Blunier, Ch. Moulds, J. Kaspszyk, A. Yurkevych, Ł. Borowicz, T. Kozłowski, T. Strugała, E. Michnik, P. Klinichev, M. Pijarowski, M. Klauza, J. M. Zarzycki, S. Chrzanowski.
Aleksandra Kubas-Kruk pracuje również jako asystentka (doktorat – wrzesień 2014) w klasie śpiewu Danuty Paziuk-Zipser w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Oprócz partii operowych wykonuje szeroki repertuar oratoryjny i pieśniarski – występuje w kraju i za granicą, spotykając się z wielkim uznaniem krytyki i publiczności.

 

lykowskiPiotr Łykowski, alt, w latach 1970-1988 był chórzystą Poznańskich Słowików Stefana Stuligrosza. W roku 1989 ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Eugeniusza Sąsiadka. Na III Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1988) zdobył I Nagrodę i trzy wyróżnienia specjalne (m.in. za wirtuozerię). Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach interpretacyjnych i mistrzowskich w kraju i za granicą.
Ma na swym koncie około 1000 występów solowych w niemal całej Europie, także na międzynarodowych festiwalach muzycznych. Zgodnie z typem swego głosu (kontratenor) specjalizuje się w wykonawstwie muzyki baroku, głównie kantatowo-oratoryjnej: ma w swoim repertuarze ponad 100 takich partii. Współpracował i współpracuje z wieloma solistami i zespołami muzyki dawnej, orkiestrami kameralnymi i filharmoniami. Jest również cenionym artystą scen operowych. Brał udział m.in. w polskich premierach oper Claudio Monteverdiego – Orfeusz, Powrót Ulisessa, Koronacja Poppei, premierach scenicznych Raju Utraconego Krzysztofa Pendereckiego, Iwony, księżniczki Burgunda Zygmunta Krauzego, Echnatona Philippa Glassa i Potopu Igora Strawińskiego, a także musicalu Sweeney Todd. Zrealizował wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych (m.in. Mesjasza Haendla, Euridice Periego, Stabat Mater Bononciniego). Jest prawykonawcą muzyki Zbigniewa Preisnera do filmu De Aegypto oraz Requiem dla Mojego Przyjaciela.
Piotr Łykowski działa również na niwie pedagogicznej. Jest nauczycielem śpiewu solowego we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz w PSM II stopnia we Wrocławiu. Od wielu lat prezentuje swe referaty i prowadzi zajęcia seminaryjne na kursach interpretacyjnych; jest również zapraszany jako juror międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych. Od kilkunastu lat kieruje Kursem Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej we Wrocławiu. Jest również współtwórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie Zdroju.
W roku 2004 z rąk Prezydenta RP otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. Od roku 2000 zajmuje odpowiedzialne stanowiska we władzach Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu: dwie kadencje piastował urząd Dziekana, był Prodziekanem, od 2012 roku jest Kierownikiem Katedry Wokalistyki. We wrześniu 2013 został wybrany na Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu.

1276585613Bogdan Makal, bas-baryton. Śpiew solowy studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Wrocławiu, gdzie był stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki (dyplom z wyróżnieniem w klasie prof. K. Myrlaka). Brał udział w kilkunastu konkursach organizowanych przez Akademię Muzyczną we Wrocławiu, Hochschule fur Musik Franz Liszt w Weimarze oraz Akademię Bachowską Helmuta Rillinga. Jest laureatem II nagrody oraz nagrody specjalnej za wykonanie pieśni St. Moniuszki w Warszawie (1989), III nagrody specjalnej na Ogólnouczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej (Warszawa, 1991), II nagrody i nagrody specjalnej za wykonanie utworów polskich na II Międzyuczelnianym Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju (1992) i II nagrody oraz nagrody specjalnej Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku za najlepszą interpretację pieśni E. Griega Jeg elsker dig w Ogólnopolskim Konkursie Griegowskim w Gdańsku (1993), nagrody dla solisty na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce.
Odtwórca partii barytonowych i basowych w ponad 100 dziełach oratoryjnych. Uczestnik wielu festiwali w kraju i za granicą. Współpracował z teatrem operowym oraz dramatycznym. Dokonał wielu nagrań dla radia i telewizji w kraju, Czechach, Francji i USA, w tym płyty nagrodzone Grand Prix du Disque de l`Academie Charles Gros oraz Diapason d`Or.
Jest profesorem w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, dziekanem Wydziału Wokalnego tejże uczelni, a także kierownikiem Wydziału Wokalnego w PSM II st. Posiada liczną klasę laureatów krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, a wielu absolwentów jest podporą scen operowych w kraju i za granicą. Za swoją działalność pedagogiczną i artystyczną otrzymał szereg nagród i dyplomów uznania, m.in. od dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu.
Jest laureatem Medalu Edukacji Narodowej oraz Dyplomu Wrocławskiej Kurii Metropolitalnej. Wykładowca i kierownik Zimowego Kursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju, juror krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych.

 

Tadeusz Pszonka - fotoTadeusz Pszonka, tenor, ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Był solistą Państwowej Opery we Wrocławiu, Teatru Wielkiego-Opera Narodowa w Warszawie, Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, Wiedeńskiej Opery Kameralnej. Występował z takimi teatrami jak: Operhaus w Lipsku, Teatr Wielki i Teatr Muzyczny w Łodzi, Teatr Muzyczny we Wrocławiu. Występował na tak renomowanych estradach, jak: Gewandhaus w Lipsku, Filharmonia w Monachium, Wiedeński Konzert Haus, Wiedeński Hofburg, Tonhalle w Zurichu, Kurhaus w Wiesbaden, Filharmonia Brnie, Filharmonia Narodowa w Warszawie i inne.
Gościł w Szwajcarii, Austrii, Australii, Belgii, byłej Czechosłowacji, Danii, Holandii, Japonii, Francji, Włoszech, Rosji. Dokonał nagrań dla Telewizji Polskiej, Polskiego Radia, Telewizji Austriackiej ORFF. Dokonał nagrań płytowych w Austrii (Wierne Konzert Haus – Recital), we Francji (Requiem W. A. Mozarta, Requiem H. Berlioza), w Polsce (Arie operowe i pieśni, Liturgia Domestica Op. 79 A. T. Gretchaninova), w Niemczech (Die Grosse Johann Strauss Gala).
Był także Kierownikiem Naczelnym i Artystycznym Karkonoskiego Festiwalu Muzycznego w Karpaczu, wielu kursów wokalnych i był jurorem kilku polskich konkursów wokalnych. Obecnie kierownik artystyczny Festiwalowych Warsztatów Wokalnych „Szprotawskie Divertimenta” w Szprotawie.
Był trzykrotnym stypendystą Rządu Austrii w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst (1996/97, 1997/98) i w Universitet für Musik w Wiedniu (1998/99).
Od 1992 roku jest pracownikiem naukowym Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. 27.02.1999 r. otrzymał tytuł doktora w zakresie dyscypliny artystycznej wokalistyka, a 05.07.2004 r. uzyskał tytuł doktora habilitowanego w Akademii Muzycznej w Łodzi, zaś tytuł profesora otrzymał w roku 2015. Prowadzi wiele kursów wokalnych dla młodych adeptów wokalistyki w Polsce. Jest dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Mławie, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju i dyrektorem organizacyjnym Festiwalu Muzycznego – Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. H. Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu. Dodatkowo ukończył studia podyplomowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na Wydziale Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstwa.

chór-Feichtinum-AMKLChór Feichtinum Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstał w 1988 roku, z inicjatywy prof. Zofii Urbanyi-Krasnodębskiej, która zaproponowała również nadanie zespołowi nazwy upamiętniającej postać pierwszego rektora uczelni ks. prof. Hieronima Feichta. Przez kolejne siedem lat zespół pracował pod kierownictwem swojej założycielki, aktywnie koncertując także za granicą oraz biorąc udział m.in. w Festiwalu Chóralnym „Florilege de Tours” we Francji (1991) i kilkakrotnie w Festiwalach Barbórkowych Chórów Akademickich we Wrocławiu, gdzie w 1989 roku otrzymał nagrodę za najlepsze wykonanie utworu barokowego. W roku 1995 kierownictwo Chóru Feichtinum objęła adiunkt Bogusława Orzechowska. Pod jej dyrekcją zespół dokonał wielu prawykonań utworów współczesnych kompozytorów wrocławskich, a także zdobył II nagrodę i wyróżnienie specjalne na Konkursie Pieśni Chóralnej Lucjana Laprusa we Wrocławiu (1999). W roku 2000 pod dyrekcją ówczesnego drugiego dyrygenta adiunkt dr Jolanty Szybalskiej-Matczak chór uzyskał wyróżnienie na Ogólnopolskim Turnieju Chórów „Legnica Cantat”. W latach 2005-2014 kierownikiem chóru była prof. dr hab. Jolanta Szybalska-Matczak, która prowadziła zespół przy współpracy dr hab. Agnieszki Franków-Żelazny.
Zespół spełnia w Akademii wiele zadań artystycznych: stale współpracuje z Orkiestrą Smyczkową Wydziału Edukacji Muzycznej oraz Akademicką Orkiestrą Symfoniczną, biorąc udział w prezentacjach wielkich form wokalno-instrumentalnych. Do najważniejszych tego rodzaju wydarzeń w ostatnim dziesięcioleciu należały wykonania takich dzieł, jak: Te Deum A. Brucknera i Angelus W. Kilara pod dyrekcją Marka Pijarowskiego (2003), IX Symfonia L. van Beethovena pod dyrekcją Tadeusza Strugały (2004), Dzwony S. Rachmaninowa pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka (2006) oraz kantaty K. Szymanowskiego: Demeter i Veni Creator, pod dyrekcją Jacka Kaspszyka (2007). Zespół uświetnia swoimi występami kolejne uroczystości inauguracji roku akademickiego, liczne uroczystości we wrocławskim środowisku akademickim, a także prezentuje się w Koncertach Wielkopostnych i Koncertach Kolęd organizowanych w całym regionie. W latach 1991, 1999, 2005 i 2008 stanowił też warsztat dyrygencki podczas Międzynarodowych Turniejów Dyrygentury Chóralnej „W stronę polifonii”, zorganizowanych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu przez Katedrę Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów.
Chór Feichtinum spełnia dla studentów Wydziału Edukacji Muzycznej ważną funkcję dydaktyczną również podczas praktyk dyrygenckich, zwieńczonych każdego roku koncertami dyplomowymi. Ponadto uczestnictwo studentów w próbach i występach zespołu pogłębia ich praktyczne umiejętności z zakresu zbiorowej emisji głosu i metodyki prowadzenia zespołów, a także znajomość literatury chóralnej. Dlatego też w repertuarze chóru znajdują się utwory a cappella polskich i europejskich kompozytorów epoki renesansu, baroku, romantyzmu i czasów współczesnych.
Od 2015 r. kierownikiem chóru jest dr Artur Wróbel, który prowadzi zespół przy współpracy mgr Magdaleny Lipskiej.

Orkiestra-Symofniczna-AMKLAkademicką Orkiestrę Symfoniczną Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu tworzą studenci studiów I stopnia oraz pierwszego roku studiów II stopnia, a praca w orkiestrze – obok indywidualnych zajęć w zakresie gry na instrumencie – jest jednym z najważniejszych obszarów kształcenia młodych instrumentalistów. Opiekę merytoryczną i organizacyjną nad zespołem sprawują władze Wydziału Instrumentalnego, powierzając kierownictwo orkiestry wybranym dyrygentom-pracownikom wrocławskiej Akademii Muzycznej. Od początku istnienia zespołu kierownictwo orkiestry sprawowali kolejno: doc. Marek Tracz, prof. Stanisław Lech, prof. dr hab. Mieczysław Gawroński, dr Wojciech Rodek, prof. dr hab. Alan Urbanek. Koncerty orkiestry prowadzą nie tylko dyrygenci związani z wrocławską uczelnią, lecz także dyrygenci gościnni, zapraszani z różnych ośrodków polskich i zagranicznych. Wśród znakomitych dyrygentów współpracujących z zespołem wymienić należy Gabriela Chmurę, Jacka Kaspszyka, Jerzego Maksymiuka, Kurta Masura, Marka Pijarowskiego i Tadeusza Strugałę. Akademicka Orkiestra Symfoniczna rokrocznie realizuje kilka dużych projektów, prezentując na różnych estradach muzycznych Wrocławia i Dolnego Śląska wielkie dzieła wokalno-instrumentalne i instrumentalne.
Od 2002 roku orkiestra stale współpracuje z Uniwersytetem Wrocławskim, występując podczas uroczystości uniwersyteckich oraz podczas najważniejszych wydarzeń wrocławskiego środowiska akademickiego, takich jak Święto Nauki. Orkiestra uświetnia swoimi wykonaniami także uroczystości nadania doktoratów honoris causa na wrocławskich uczelniach.
Oprócz wrocławskich artystów, nierzadko związanych z Akademią Muzyczną, jak: Grzegorz Kurzyński, Włodzimierz Obidowicz, Grażyna Bożek-Wota, Agata Młynarska, Ewa Czermak, Bogdan Makal, Jarosław Pietrzak czy Urszula Marciniec-Mazur, z orkiestrą występowali także artyści gościnni: Józef Frakstein, Wiesław Ochman, Jadwiga Rappé, Krzysztof Szmyt oraz Stefania Toczyska.
W bogatym dorobku zespołu znajdują się największe dzieła światowej literatury muzycznej, w tym m.in. V Symfonia c-moll oraz IX Symfonia d-moll Ludviga van Beethovena, Stworzenie Świata Josepha Haydna, Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta, Symfonia c-moll Johannesa Brahmsa, Dzwony Siergieja Rachmaninowa, Carmina burana Carla Orffa, a także dzieła rodzimych twórców: Stabat Mater Karola Szymanowskiego, Missa pro Pace Wojciecha Kilara czy Nieszpory ludźmierskie Jana Kantego Pawluśkiewicza.
Akademicka Orkiestra Symfoniczna jest nie tylko największą formacją muzyczną uczelni, lecz także jej wizytówką. Zespół ten zdobywa coraz większe grono wiernych słuchaczy, a jego szeroka działalność artystyczna zyskuje na znaczeniu w życiu muzycznym Wrocławia.

 

Organizatorzy:
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu