Książki

Zgółka str int

Aspekty retoryki w muzyce skrzypcowej

M. Zgółka

Poznań 2017

20,00 PLN

piotr str int

Idiom jazzowy w sztuce perkusyjnej

P. Szulc

Poznań 2017

20,00 PLN

De-musica-okładka-2-735x1024

De Musica commentarii 2/2016

praca zbiorowa pod red. T. Brodniewicz, S. Drajewskiego, I. Fokt, H. Kostrzewskiej, M. Pawłowskiej

Poznań 2016

35,00 PLN

więcej

Pismo Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego

Teka Feliksa Nowowiejskiego na str

Teka kompozytorska Feliksa Nowowiejskiego

I. Fokt, H. Kostrzewska, T. Brodniewicz

Poznań 2016

150,00 PLN

 

Rachwał okładka

Echa folkloryzmu w muzyce saksofonowej XX wieku

R. Rachwał

Poznań 2016

20,00 PLN

Edukacja III 289x216

Z problemów edukacji muzycznej III

praca zbiorowa pod red. M. Pawłowskiej

Poznań 2016

10,00 PLN

Kształcenie 5 okładka +CD

Kompozytorzy poznańscy dydaktyce kształcenia słuchu

red. H. Kostrzewska

Poznań 2016

30,00 PLN

Do książki dołączona jest CD

Musica in ecclesiaIII

Musica in ecclesia II

praca zbiorowa pod redakcją ks. M. Białkowskiego, T. Brodniewicz i M. Pawłowskiej

Poznań 2016

35,00 PLN

W kontekście wybranych utworów kompozytorów XIX wieku, dla których kanwą były arie operowe i melodie ludowe, autor ukazuje możliwości wykonawcze współczesnego oboju i przedstawia propozycje interpretacji muzyki instrumentalnej w połączeniu z muzyką wokalno-instrumentalną. Do książki dołączona jest płyta zatytułowana Obój w operze.

wokal

Pamięci naszych Mistrzów. Teksty o śpiewakach-pedagogach

Praca zbiorowa pod red. Teresy Brodniewicz i Małgorzaty Pawłowskiej

Poznań 2016

20,00 PLN

więcej

Książka dedykowana jest pamięci pedagogów pracujących na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im I. J. Paderewskiego. Przedstawione są sylwetki artystyczne Albina Fechnera, Stanisława Romańskiego, Mariana Kouby, Antoniny Kaweckiej, Henryka Łukaszka, Ireny Winiarskiej, Ewy Werki, Mai Urbanek-Jaworowicz i Wojciecha Drabowicza.

W publikacji i na dołączonej płycie przywołana została twórczość przedwcześnie zmarłego pianisty i kompozytora jazzowego Marcina Małeckiego. Główny problem rozważań teoretycznych – inspiracja w muzyce – zaprezentowany został w odwołaniu się do wybranych dzieł Bacha, Chopina, Beethovena i Małeckiego opracowanych na trio w składzie: fortepian (Krzysztof Dys), kontrabas (Paweł Pańta) i perkusja (Krzysztof Szmańda).

Trzy ostatnie sonaty na fortepian Beethovena są ukoronowaniem i podsumowaniem jego twórczości w dziedzinie muzyki fortepianowej, rodzajem muzycznego testamentu kompozytora. Każda z tych sonat jest sama w sobie arcydziełem, lecz dopiero przedstawienie ich razem tworzy jedyną i niepowtarzalną Triadę.

Główny problem badawczy zaprezentowany został w ścisłym powiązaniu z okolicznościami życia, poglądami i synestezją Aleksandra Skriabina. Na przykładzie analiz wybranych dzieł autor ukazuje płynny i ciągły proces przemian dokonujących się w Skriabinowskim warsztacie kompozytorskim i technice pianistycznej.

 

Autor przedstawia ewolucję technik transformacji dźwięku trąbki za pomocą urządzeń elektronicznych w kontekście rozwoju muzyki improwizowanej. Omawia zagadnienia terminologiczne związane z urządzeniami do elektronicznego przetwarzania dźwięku. Analizuje zależność pomiędzy wykorzystywaniem owych urządzeń a technikami kompozytorskimi i aranżacyjnymi trębacza w muzyce improwizowanej i jazzowej.Nagrane na CD utwory to kompozycje J. Zawinula, R. Arntzena i M. Fortuny.

Edukacja II

Z problemów edukacji muzycznej II

praca zbiorowa pod red. Teresy Brodniewicz i Małgorzaty Pawłowskiej,

Poznań 2016

15,00 PLN

więcej

Drugi zeszyt serii obejmuje kronikę działalności katedry edukacji muzycznej w latach 2012-2015, relację z wizyty w berlińskich placówkach oświatowych, omówienie form działalności Studenckiego Koła Naukowego Edukacji Muzycznej oraz relację z zajęć warsztatowych prowadzonych podczas Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki.

Polonek

Suity na wiolonczelę solo J. S. Bacha BWV 1007-1012

S. Apolin

Poznań 2015. Z j. niemieckiego przełożyła Katarzyna Polonek

15,00 PLN

więcej

Jest to studium poświęcone interpretacji bachowskich suit solowych autorstwa czeskiego wiolonczelisty i pedagoga Stanisława Apolina.

Pismo Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2015.

Dyrygenci-1

Technika dyrygowania w aspekcie różnic stylistycznych

J. Salwarowski, P. Neumann, M. Stefaniak,

Poznań 2015

15,00 PLN

więcej

Jerzy Salwarowski, Przemysław Neumann, Monika Stefaniak, Technika dyrygowania w aspekcie różnic stylistycznych, Poznań 2015 Autorzy publikacji przekazują swoje doświadczenia w zakresie techniki dyrygenckiej w odniesieniu do muzyki klasycznej i romantycznej. Na wybranych przykładach z dzieł Haydna, Mozarta i Beethovena oraz Czajkowskiego i Brahmsa wskazują różnice stylistyczne w sposobie ich interpretacji. Na dołączonej płycie video zarejestrowane są praktyczne rozwiązania zapisanych w książce wskazań.

Edukacja-internet

Z problemów edukacji muzycznej I

praca zbiorowa pod redakcją Teresy Brodniewicz i Ewy Rzanny-Szczepaniak, Poznań 2015

15,00 PLN

więcej

Publikacja zawiera dwa teksty związane z historią Katedry Edukacji Muzycznej: Edmund Maćkowiak – twórcza osobowość oraz Katedra Problematyki Wychowania Muzycznego w latach 1961-1971 w świetle dokumentów. Druga część książki poświęcona jest nowoczesnym metodom edukacji muzycznej; tytuły artykułów to: Recepcja Schulwerku  Carla Orffa w Polsce, Stosowanie założeń systemu Carla Orffa w wielkopolskich ogólnokształcących szkołach podstawowych, Opis propozycji ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej przedstawionych przez prof. Rutę Girdzijauskiene.

Autor poddaje analizom treść muzyczną, intencje kompozytora, zastosowane środki ekspresji, chwyty techniczne, fakturę i genezę obu wybranych cykli wariacyjnych. Proponuje także bardzo interesujące rozwiązania problemów pianistycznych.

Do książki dołączona jest płyta z nagraniami op. 24 i op. 35 Brahmsa.

Pamięci-mistrzów-95-lat

„Pamięci naszych Mistrzów”

95 lat Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, Poznań 2015. Album jubileuszowy.

Egzemplarz bezpłatny

paderek-zielony-320x236

Ignacy Jan Paderewski. The Man and His Work

H. Lorkowska

Poznań 2015

35,00 PLN

więcej

Wersja anglojęzyczna / English versionTranslated by B. Brodniewicz

CD: I. J. Paderewski, Sonata in E flat minor Op. 21; Joanna Marcinkowska – piano

Intonacja

Intonacja w procesie kształcenia słuchu

praca zbiorowa pod redakcją H. Kostrzewskiej i M. Pawłowskiej, Poznań 2014

20,00 PLN

więcej

Czwarta publikacja poznańskiej Akademii poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce kształcenia słuchu. Zamieszczone teksty ogniskują się wokół  tak istotnej w zawodzie muzyka problematyki poprawnej intonacji, łącznie z autorskimi propozycjami ćwiczeń intonacyjnych dotyczących muzyki tonalnej i atonalnej, solowej i  zespołowej wokalnej i instrumentalnej.

Autorka przedstawia wszechstronne wykorzystanie możliwości saksofonu przez kompozytorów różnych kierunków muzycznych XX wieku. Analizie wykonawczej i interpretacyjnej poddane zostały wybrane utwory Jacquesa Iberta, Betsy Jolas, Christiana Lauby i Jeana-Claude’a Risseta, które znajdują się także na dołączonej do książki płycie.

W książce zaprezentowano próbę spojrzenia na cykl Le Tombeau de Couperin Maurice’a Ravela przez pryzmat twórczości François Couperin Le Grand, dopatrując się licznych paraleli między dziełami obu twórców. Na dołączonej do książki płycie znajdują się wybrane utwory Couperina Le Grand z jego Pièces de clavecin, wykonane na klawesynie, oraz fortepianowe Le Tombeau de Couperina Ravela.

Część pierwsza książki jest opisem podłoża, z którego wyrosły zjawiska znamienne dla kultury – nie tylko muzycznej – lat 1956-1970, w oparciu o bogaty materiał źródłowy. W części drugiej autorka analizuje kulturę muzyczną okresu Gomułkowskiego, począwszy od październikowej „odwilży” (1956) do odsunięcia towarzysza Wiesława od władzy (1970). Zgromadzona literatura przedmiotu obejmuje 375 tytułów.

Autorka przedstawia genezę i rozwój śpiewów synagogalnych oraz opis najważniejszych świąt żydowskiego kalendarza liturgicznego, analizuje najbardziej charakterystyczne śpiewy synagogalne amerykańskich twórców żydowskiego pochodzenia, prezentuje problemy związane z wykonywaniem muzyki w synagodze. Do książki dołączona jest CD.

Publikacja jest pierwszą obszerniejszą pracą w języku polskim poświęconą osobie i dziełu Reynalda Hahna (1874-1947)  – francuskiego kompozytora, pianisty i dyrygenta, jednego z przedstawicieli elity kulturalnej „ Belle Époque”.  Przedmiotem analizy są pieśni z cyklu Chansons grises do poezji Paula Verlaine’a.  Cennym uzupełnieniem publikacji jest spis wszystkich kompozycji R. Hahna.

Analizie poddano różne elementy pianistyki D. Fostera i S. Wondera, z naciskiem na oryginalne, charakterystyczne tylko dla nich niuanse, silnie oddziałujące na strukturę kompozycji, aranżacji, techniki nagraniowej, stylistyki utworu. Zaakcentowany jest wpływ twórczości omawianych artystów na sposób interpretacji pianistycznej współczesnych twórców muzyki rozrywkowej, w bezpośredni sposób czerpiących ze zdobyczy Fostera i Wondera. Dołączona do książki CD, zatytułowana Music is my WONDERful Foster brother, zawiera utwory wymienionych artystów, w których zastosowane zostały opisane sposoby interpretacji oraz charakterystyczne cechy oddziałujące na stylistykę i aranżację poszczególnych dzieł.

78.-De-musica-commentarii-vol.-4

De Musica commentarii vol 4

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej,

Poznań 2013

35,00 PLN

więcej

W publikacji znajdują się rozważania badaczy reprezentujących Kolonię, Novarę i Talinn oraz Łódź, Poznań i Szczecin. Tom otwierają dociekania Andrzeja M. Kempińskiego poświęcone kobiecie u źródeł europejskiej kultury. W części pierwszej zamieszczono teksty, których problematyka na różnych poziomach przełamuje konwencje (wartość ciszy w muzyce, innowacje warstwy harmonicznej w jazzie, rola kompozytora w dzisiejszym świecie). Część druga składa się z artykułów odnoszących się do współczesnej muzyki bliskiej (Estonia, Niemcy, Polska, Włochy) i dalekiej (Chiny, Japonia). W części trzeciej pomieszczono wyniki badań nad muzyką polską – od twórczości Nowowiejskiego – poprzez kompozycje Astriaba, Kędziory i Lutosławskiego – do utworów Jasińskiego, Mykietyna i Zielińskiej.

77.-H.-Lorkowska-Ignacy-Jan-Paderewski.-Człowiek-i-dzieło

Ignacy Jan Paderewski. Człowiek i dzieło

H. Lorkowska

Poznań 2013

35,00 PLN

więcej

Opracowanie składa się z trzech głównych członów. Pierwszy, zatytułowany Człowiek i dzieło, jest biografią Paderewskiego, w której – dla odzwierciedlenia ówczesnej recepcji jego osoby i muzyki – wykorzystane są recenzje, opinie i sądy pochodzące z tamtych czasów. Człon drugi poświęcony jest jego związkom artystycznym i politycznym ze stolicą Wielkopolski. W członie trzecim czytelnik odnajdzie refleksje i przemyślenia pianisty odnoszące się do upodobań muzycznych oraz opinie o dawnych i współczesnych kompozytorach, dyrygentach, instrumentalistach. Książkę uzupełniają: kalendarium życia i twórczości, spis kompozycji, wybór literatury oraz indeks nazwisk.
Do publikacji dołączona CD: I. J. Paderewski, Sonata es-moll op. 21; Joanna Marcinkowska – fortepian

Szeligowski.indd

Aleksander Szeligowski

B. Szeligowska,

Poznań 2013

20,00 PLN

więcej

Aleksander Szeligowski był kompozytorem, organistą, dyrygentem i pedagogiem. O jego życiu i intensywnej aktywności w różnych dziedzinach muzyki pisze córka Bogumiła Szeligowska-Wojtecka.

Publikacja jest komentarzem teoretycznym do płyty Melodie wielkopolskie na kwartet jazzowy. Stanowi próbę usystematyzowania pojęć związanych z interpretacją muzyki w jazzie oraz poszukiwania wspólnego mianownika pomiędzy improwizacyjnością muzyki ludowej i improwizacyjnością jazzu. W pierwszej części pracy autorka definiuje pojęcie jazzu, przybliża najważniejsze aspekty wykonawstwa jazzowego oraz przedstawia rozwój pianistyki jazzowej. Rozdział drugi poświęcony jest muzyce ludowej oraz jej stylizacji w twórczości kompozytorów klasycznych, jazzowych i rozrywkowych. W rozdziale trzecim wskazane są analogie pomiędzy muzyką ludową i jazzem. Część ostatnia obejmuje analizy wybranych melodii wielkopolskich i opis procesów wykonawczych, ze szczególnym uwzględnieniem partii fortepianu.
Do książki dołączona jest płyta Melodie wielkopolskie na kwartet jazzowy.

KSIAZKAQ

Klawiszowa muzyka baskijska XVIII wieku

M. Bryła

Poznań 2013

25,00 PLN

więcej

Działalność kompozytorów baskijskich jest, jak dotąd, w Polsce bardzo mało znana. W swojej pracy autorka stara się wypełnić tę lukę w przekonaniu, że dzieła kompozytorów baskijskich XVIII wieku cechują się dojrzałością, oryginalnością, nie odbiegają od utworów komponowanych w innych ośrodkach europejskich i zasługują na to, aby je propagować i jak najczęściej wykonywać. Zaakcentowany jest także specyficzny dialog kulturowy pomiędzy muzyką hiszpańską i muzyką Basków. Na płycie dołączonej do książki zarejestrowane są utwory kompozytorów baskijskich XVIII wieku pochodzące ze zbioru Padre Donostii.

73.-A.-Saturna-Artyzm-i-rzemiosło

Artyzm i rzemiosło

A. Saturna,

Poznań 2012

45,00 PLN

więcej

Z obszernej spuścizny pisarskiej A. Saturny wybrano najcelniejsze artykuły publikowane w dzienniku „Głos Wielkopolski”, magazynie „Tydzień” i piśmie społeczno-kulturalnym „Nurt”. Autor nie tylko odnotowywał imprezy muzyczne: koncerty, premiery dzieł operowych i operetkowych, festiwale i konkursy, ale nakreslił też wizerunki poznańskich instytucji muzycznych, śledził ich ewolucję artystyczną, pisał o artystach muzykach. Teksty – kreśląc szeroką panoramę poznańskiego życia muzycznego – w sposłb znaczący wzbogacają piśmiennictwo poświęcone kulturze Poznania.

Rozważając sposoby realizacji muzyki przez pianistów klasycznych i jazzowych autorka wskazuje elementy wspólne i rożnice pomiędzy omawianymi stylistykami pianistycznymi. W pierwszym rozdziale ukazany jest historyczny aspekt pianistyki z uwzględnieniem fortepianowej muzyki jazzowej. Rozdział drugi nakreśla różnice między klasyką a jazzem dotyczące realizacji rytmu i harmonii jako bazy do improwizacji fortepianowej. Rozdział trzeci odnosi się do gry solistycznej w jazzie; rozdział czwarty podejmuje problematykę współpracy pianisty z zespołem jazzowym; w rozdziale piątym przedstawione są zadania pianisty tworzącego duet z solistą.
Dołączona do książki płyta pt. Pianizm zawiera jazzowe opracowania m.in. utworów F. Chopina, M. Davisa, B. Evansa, M. de Falli, M. Karłowicza, R. Rubinowskiej.

71.-T.-Dzięcioł

Utwory chóralne artystycznym świadectwem kultu Maryi

T. Dzięcioł

Poznań 2012

25,00 PLN

więcej

Kult maryjny, wszechobecny w twórczości artystycznej i bardzo popularny w muzyce, stał się dla autora punktem wyjścia do dokonania wyboru poświęconych Matce Bożej dziesięciu zróżnicowanych stylistycznie dzieł chóralnych. Zostały one poddane – na płaszczyźnie fonicznej, strukturalnej, ekspresywnej i semantycznej – analizie zależności, jakie zachodzą pomiędzy warstwą tekstową a ich muzyczną realizacją. Materiał badawczy stanowią następujące kompozycje: Dixit Maria – Hansa Leo Hasslera, Magnificat – Antonia Vivaldiego, Magnificat – Andrzeja Koszewskiego, Ave Maria – Thomasa Luisa de Victorii, Bogorodice Diewo – Siergieja Rachmaninowa, O magnum mysterium – Mortena Lauridsena, Salve Mater misericordiae – Tima Sarsany’ego, Stabat Mater – Giovanniego Battisty Pergolesiego, Ave Regina coelorum – Tadeusza Paciorkiewicza, Królowo nieba – ks. Antoniego Chlondowskiego. Utwory te zarejestrowane są na CD dołączonym do książki.

Niniejsza monografia, usytuowana w szerokim kontekście historycznym – od XVI wieku do czasów nam współczesnych – i bogato udokumentowana bibliograficznie oraz ikonograficznie, jest ważnym przyczynkiem do dziejów kultury muzycznej Pomorza, ze szczególnym uwzględnieniem Koszalina. Miasto to jest znaczącym centrum kulturalnym, miejscem ważnym dla rozwoju organów i muzyki organowej w Polsce. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział I poświęcony jest Koszalinowi jako ośrodkowi sakralnej kultury muzycznej w perspektywie historycznej. Rozdział II zajmuje się budownictwem organów oraz opisuje wybrane instrumenty organowe na Pomorzu. Rozdział III omawia twórczość organową kompozytorów związanych z Koszalinem i regencją koszalińską.

69.-De-musica-commentarii-vol.-3

De musica commentarii vol 3

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2012.

35,00 PLN.

więcej

Trzeci tom serii zawiera teksty autorów reprezentujących polskie uczelnie muzyczne (Bydgoszcz, Katowice, Kraków, Poznań) oraz ośrodki zagraniczne (Leuven, Lipsk, Perugia, Wilno). Publikację otwiera tekst prof. Mieczysława Tomaszewskiego pt. O drodze twórczej, jej progach i fazach, przemianach i fiksacjach – po raz wtóry, stanowiący niezwykle interesujący punkt odniesienia dla dalszych rozważań.

68.-Kształcenie-3

Rytm muzyczny w procesie kształcenia słuchu

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2012.

20,00 PLN

więcej

Kolejna (trzecia) publikacja poznańskiej Akademii poświęcona problematyce kształcenia słuchu na podstawowym, średnim i wyższym poziomie nauczania. Artykuły dotyczące rozwijania zdolności rytmicznych poszerzone są o materiał dydaktyczny w formie ćwiczeń, dyktand oraz przykładów z literatury muzycznej przydatnych w pracy nad rytmem.

Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej pt. „Poeta i kompozytor – poznaniacy, którzy kochają dzieci” zamieszczona jest charakterystyka artystyczna twórców śpiewnika: autora muzyki – Andrzeja Koszewskiego i autora tekstów – Józefa Ratajczaka. Część druga pt. „Emisja głosu dziecięcego w piosenkach śpiewnika Zaklęcia” zawiera materiały nutowe kolejnych piosenek, wraz z dodatkowo dołączonymi wierszykami, oraz szczegółowe wskazówki metodyczne i interpretacyjne adresowane dla nauczycieli śpiewu i dyrygentów chóralnych.
Szatę graficzną śpiewnika wzbogacają rysunki Elżbiety Krygowskiej-Butlewskiej. Do książki dołączona jest płyta z nagraniem piosenek z cyklu Zaklęcia w interpretacji Barbary Marii Tritt.

66.-M.-Hyżak-Romuald-Sroczyński

Romuald Sroczyński

M. Hyżak,

Poznań 2012

20,00 PLN

więcej

Sylwetka wybitnego organisty i profesora wyższych uczelni muzycznych Poznania i Wrocławia wzbogacona jest o dokumentację bogatej działalności artystycznej Sroczyńskiego w formie wykazu koncertów w jego wykonaniu.

W literaturze muzycznej II połowy XX i początku XXI wieku pojawiają się utwory desygnowane w tytule słowem, które do tej pory w muzyce nie występowało: terminem „fresk”. Szczególnie interesujące jest przy tym to, iż wśród ponad stu dzieł tak zatytułowanych – powstałych w Europie i Ameryce Północnej – aż ponad czterdzieści skomponowano w Polsce. Autorka stawia w związku z tym szereg pytań: czy szczególna admiracja fresku przez kompozytorów polskich dotyczy jedynie tytułu? czy ma wpływ na formę utworu? czy nazywanie dzieł muzycznych freskami jest arbitralną, niedającą się uzasadnić decyzją kompozytora? dlaczego ta kategoria jest przez polskich kompozytorów tak wysoko preferowana, że już od pół wieku w muzyce polskiej zaznacza się stała obecność utworów deklarujących właśnie „freskowy” charakter?
Materiałem badawczym są następujące utwory: Al fresco na fortepian, organy i taśmę oraz Przenikania. Fresk symfoniczny Zbigniewa Kozuba; Freski symfoniczne Kazimierza Serockiego; „Something that is gone” („Coś co odeszło”). Fresk na głos żeński lub męski i smyczki Janusza Stalmierskiego; Fresk gregoriański na organy oraz Fresk na flet i organy Mariana Sawy; Freski na orkiestrę symfoniczną Krystyny Moszumańskiej-Nazar; cykl Fresco Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil; Trzy freski symfoniczne Romualda Twardowskiego.

Głównym celem podjętej pracy było przygotowanie nowej redakcji Sonaty h-moll Liszta. Opracowując, analizując i opisując to jedyne w swoim rodzaju dzieło autor podjął próbę przybliżenia i nakreślenia metody kompozytora i filozofii jego podejścia do muzyki.
Książka ma następująca strukturę: w rozdziale I przedstawiona jest geneza i forma utworu, wzbogacona hipotezami odnoszącymi się do jego programowości; rozdział II zawiera analizę porównawczą rękopisu i wybranych wydań utworu, szczegółowo wykazując różnice tekstowe, w tym zagadnienie pedalizacji, a także elementy mające wpływ na brzmienie fortepianu; rozdział III prezentuje sposoby rozwiązywania problemów technicznych z wykorzystaniem metody F. Liszta (przykłady zaczerpnięte są z jego Technische Studien für Klavier, zawiera wskazówki służące interpretacji Sonaty h-moll w proponowanej, autorskiej edycji, podporządkowane architektonice utworu i powiązane z jego ekspresją oraz edytuje materiał nutowy dzieła w autorskim opracowaniu.

Publikacja powstała na podstawie wieloletnich badań prowadzonych przez prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego, których celem było wyprowadzenie systemu kształcenia w sztukach, przede wszystkim muzycznych, ze struktur organizacyjnych tkwiących nieprzerwanie swymi korzeniami w XIX-wiecznym procesie edukacyjnym. Podejmowane inicjatywy i prace prowadzone przez W. L. Puchnowskiego w ramach Rady Wyższego Szkolnictwa Artystycznego przyniosły przede wszystkim pozytywny rezultat w zakresie stworzenia dla całego wyższego szkolnictwa jednolitego systemu kwalifikowania kadry akademickiej. Nadal jednak struktury edukacyjne będą wymagać modelowania zgodnie z potrzebami dalszego rozwoju sztuki i nauki.

Na przykładzie wybranych sonat Corellego (Sonata C-dur op. 5 nr 3, Sonata F-dur op. 5 nr 4) oraz Telemanna (Sonata C-dur TWV 41: C5, Sonata C-dur TWV 41: C2) autorka rozważa techniczne i wyrazowe problemy interpretacyjne fletowej muzyki doby baroku z uwzględnieniem wykonawstwa na flecie prostym altowym dolce in F.

Przedmiotem rozważań analitycznych jest pojęcie ekspresji – stosowane zamiennie z emocją i wyrazem muzycznym – na przykładzie dwóch wybitnych sonat skrzypcowych doby neoromantyzmu Césara Francka i Karola Szymanowskiego. Już samo zestawienie nacechowanego wyważoną ekspresją, spokojem i dojrzałością późnego utworu Francka z wczesną kompozycją Szymanowskiego, emanującą młodzieńczym niepokojem, zmiennością wyrazową i skrajnymi nastrojami, staje się interesującym polem penetracji głównego problemu badawczego.
Publikację uzupełnia płyta César Franck Karol Szymanowski z nagranymi oboma dziełami w wykonaniu Doroty Kwiecińskiej – skrzypce i Barbary Dmochowskiej – fortepian.

60.-Leraczyk-środowisko-rodzinne

Środowisko rodzinne a ciągłość i jakość edukacji muzycznej

M. Sierszeńska-Leraczyk

Poznań 2011

25,00 PLN

więcej

Autorka rozważa kwestię środowiska rodzinnego jako jednego z istotnych wyznaczników rozwoju muzycznego i powodzenia w studiach muzycznych. W części teoretycznej omawia swoistość szkolnictwa muzycznego i rozwoju artystyczno-zawodowego muzyków, prezentuje specyfikę środowiska rodzinnego z punktu widzenia współczesnej psychologii i psychologii społecznej oraz obszernie relacjonuje literaturę przedmiotu. W części empirycznej referuje wyniki badań psychometrycznych grupy 474 uczniów szkół muzycznych wszystkich stopni, przeprowadzanych przy pomocy specjalnie w tym celu skonstruowanego Kwestionariusza Środowiska Rodzinnego Muzyków. Badania te poddaje wnikliwym analizom statystycznym. Stosuje ponadto badania jakościowe, fenomenologiczne, „narracyjne”, oparte na obserwacji i pogłębionych wywiadach biograficznych

Praca jest pogłębionym studium diddli, które mają ogromne znaczenie w doskonaleniu techniki gry na każdym instrumencie perkusyjnym, szczególnie na werblu. Są czynnikiem wpływającym na tworzenie rytmów, zachęcają do różnorodnych interpretacji, sugerują odniesienia stylistyczne i pulsacyjne, są nieocenioną pomocą w wykonawstwie zespołowym, w wirtuozowskich kompozycjach pisanych na werbel oraz solowych improwizacjach prezentowanych na zestawie jazzowym.
Do książki dołączona jest płyta The Tales About Diddles z nagranymi utworami Theloniusa Monka, Krzesimira Dębskiego, Chica Corei, Krzysztofa Przybyłowicza i in.

58.-Flatau

Kazimierz Flatau

H. Kostrzewska

Poznań 2007

20,00 PLN

więcej

Książka prezentuje życie i działalność naukową, artystyczną i społeczną Kazimierza Flataua – postaci niezwykłej, niekonwencjonalnej, o wszechstronnych talentach i zainteresowaniach, o barwnym życiorysie i frapującej osobowości.

Materiałem badawczym są następujące utwory: Trio na flet, skrzypce, altówkę op. 32 i Concertino pour flûte et orchestre op. 34 Pawła Kleckiego oraz Serenada na dwa flety i orkiestrę smyczkową i Mała serenada na flet, skrzypce, altówkę Romana Palestra. W rozdziale pierwszym autorka przedstawia ewolucję literatury fletowej w Polsce i Europie, również w kontekście polskiej twórczości fletowej poprzedzającej działalność Pawła Kleckiego i Romana Palestra. Rozdział drugi jest poświęcony życiu i twórczości kompozytorów, których dzieła poddawane są procesowi analitycznemu w dalszej części książki. Zadaniem rozdziału trzeciego jest zbadanie twórczości fletowej Pawła Kleckiego i wykazanie specyfiki jego dokonań kompozytorskich na tle polskiej myśli twórczej I połowy XX wieku. Celem rozdziału czwartego jest wskazanie najbardziej istotnych – związanych z kolorystyką instrumentu – elementów kompozycji Romana Palestra. W zakończeniu ukazana jest perspektywa dalszego rozwoju polskiej twórczości fletowej. Do płyty dołączone są dwie płyty: Roman Palester & Paweł Klecki oraz Together in Music. Icelandic & Polish Flute Music

Album zawiera bogato ilustrowane materiały poświęcone 90-leciu uczelni oraz teksty poświęcone Maestro Wiesławowi Ochmanowi. Publikację wzbogaca program koncertu inauguracyjnego wraz z biogramami wykonawców. Zamieszczony jest także spis pracowników w roku jubileuszowym.

De musica 2 okl.indd

De musica commentarii vol 2

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2010.

35,00 PLN

więcej

Kolejny tom tej serii zawiera rozważania teoretyków muzyki, kompozytorów, dyrygentów, instrumenta-listów i wokalistów z uczelni muzycznych Bydgoszczy, Gdańska, Poznania, Szczecina i Wrocławia oraz gości z Grazu, Lipska, Tallina i Wilna. W części pierwszej znajdują się teksty odnoszące się do tradycji muzycznej (instrumenty muzyczne starożytnej Grecji, monodia akompaniowana, flet traverso, przemiany sonorystyczne w orkiestrze symfonicznej od doby klasycyzmu do czasów Debussy’ego). Część druga poświęcona jest interpretacji teoretyczno-analitycznej utworów XX- i XXI-wiecznych kompozytorów: Szymanowskiego, Tansmana, Maciejewskiego, Rogowskiego, Bacevičiusa, Dąbrowskiego, Koszewskiego, Tüüra, Zielińskiej, Stalmierskiego, Mažulisa, Widmana. Część trzecia odwołuje się do praktyki wykonawczej z perspektywy dyrygenta, śpiewaczki oraz autorki interpretacji ruchowej dzieła muzycznego.

Na przykładzie dwóch polskich kompozycji współczesnych przeznaczonych na altówkę – Concerto per viola ed orchestra d’archi Marka Stachowskiego i Violetowa rapsodia Piotra Wróbla – autor prezentuje bogactwo form współczesnych środków wirtuozowskich, oryginalne podejście do idei koncertu i koncertowania. Owa różnorodność stanowi płaszczyznę dla analizy porównawczej obu, jakże odmiennych utworów.

W publikacji znajdują się teksty poświęcone problematyce wartości w ujęciu filozoficznym, psychologicznym, artystycznym oraz pedagogicznym. Autorami są pedagodzy i absolwenci poznańskiej Akademii Muzycznej oraz pracownicy Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i łotewskiej Akademii Muzycznej. Dołączone są także kompozycje (pieśń solowa na głos z fortepianem i utwory chóralne) dedykowane Jubilatowi.

52.-E.-Murawska-the-flute-in-iceland

The Flute in Iceland

E. Murawska

Poznań 2010

30,00 PLN

więcej

The present author has used her experience gained during her long stay in Iceland. The book constitutes a study of flute music in Iceland, introducing historical and cultural milestones of this country, Icelandic composers writing for the flute, and achievements of eminent Icelandic flutists. The first part comprises five chapters in which the author present the panorama of the history of Iceland and the development of its cultural life, to elaborate on the specificity of musical life and the flute literature of this country. The second part is a collection od fifteen interviews with Icelandic artists, concerning boadly understood musical culture, particularly the flute music.

51.-E.-Murawska-Flet-w-Islandii

Flet w Islandii

E. Murawska

Poznań 2010

30,00 PLN

więcej

Autorka wykorzystała swoje doświadczenie zdobyte podczas dłuższego pobytu w Islandii. Powstało, złożone z dwóch części, studium na temat islandzkiej muzyki fletowej ujęte w kontekście historii i kultury tego kraju. W części I czytelnik poznaje dzieje i kulturę Islandii oraz specyfikę tamtejszego życia muzycznego i literatury fletowej. Część II jest zbiorem wywiadów z artystami islandzkimi – kompozytorami, flecistami i dyrygentem.

50.-Ignacy-Jan-Paderewski-Academy-of-Music-in-Poznań-Music-and-Theory.-Selected-Articles.

Ignacy Jan Paderewski Academy of Music in Poznań, Music and Theory. Selected Articles

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz, H. Kostrzewskiej, M. Piotrowskiego, Poznań 2010.

40,00 PLN

więcej

Transl. B. Brodniewicz, K. Piotrowska.Music is presented in a broad spectrum of issues concerning musical culture. The fundamental directions of the academic inquiry whose results are shown in the publication include such areas as the musical work in historical, esthetic and biographical perspectives, as well as the perception, evaluation and reception of musical events.

49.-R.-Maciejewski-twórca-charyzmatyczny

Roman Maciejewski – twórca charyzmatyczny

praca zbiorowa pod redakcją J. Dankowskiej, J. Tatarskiej i A. Brożek, Poznań-Warszawa 2010

45,00 PLN

więcej

Staraniem Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie wydana została publikacja o charakterze monograficznym, zawierająca wyniki badań nad życiem i twórczością Romana Maciejewskiego. Książka składa się z pięciu części, poświęconych kolejno: życiu (Vita), światopoglądowi i osobowości twórczej kompozytora (Anima), najwybitniejszemu dziełu – Requiem (Opus magnum), pozostałym, choć niemniej ważnym utworom (Opera minora) oraz recepcji jego spuścizny twórczej (Continuatio). Bogato ilustrowana publikacja poszerzona jest o dwa wywiady przeprowadzone z bratem kompozytora Wojciechem Maciejewskim i wzbogacona o krążek CD pt. Roman Maciejewski. Four Insight Into Music zawierający mazurki fortepianowe, pieśni solowe, muzykę kameralną i teatralną Maciejewskiego.

48.-H.-Kostrzewska-Sonorystyka

Sonorystyka

H. Kostrzewska

Poznań 2009

20,00 PLN

więcej

Celem niniejszej rozprawy jest określenie sonorystyki jako kategorii estetyczno-muzycznej i ocena przydatności struktur sonorystycznych do konstytuowania wartości dzieła. Ustalenia te poprzedzone są rozważaniami natury teoretyczno-muzycznej.

Praca odnosi się do postępowań metodycznych, a także do zakresu wiedzy i umiejętności, które nie tylko powinien, ale jest zobowiązany opanować wokalista i chórmistrz.

Praca opisuje stan kameralistyki akordeonowej. Bada funkcje i role, jakie pełni akordeon w zespołach kameralnych oraz składach niejednorodnych, mieszanych w utworach S. S. Szarzyńskiego, J. Ph. Rameau, W. A. Mozarta, A. Dvoráka, A. Krzanowskiego, L. Zielińskiej, T. Lundquista. Do książki dołączona jest płyta.

W pracy przedstawione są analogie i przeciwieństwa w sposobie wykorzystania klarnetu w utworach kameralnych kompozytorów związanych ze Szczecinem: C. Loewego, R. Kwiatkowskiego, W. Sutryka, A. Cieślaka, J. Stalmierskiego, M. Jasińskiego.

44.-Musica-in-ecclesia.-10-lat-Zakładu-Muzyki-Kościelnej-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego-w-Poznaniu1

Musica in ecclesia. 10 lat Zakładu Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2008

35,00 PLN

więcej

Niniejsza publikacja zawiera artykuły poświęcone rozmaitym aspektom twórczości religijnej, dziejom muzyki religijnej w Poznaniu oraz dokonaniom Zakładu Muzyki Kościelnej. Do książki dołączone są dwie płyty z muzyką wokalną, chóralną i organową w wykonaniu pedagogów i studentów w/w Zakładu.

43.-T.-Dorożała-Brodniewicz-Uchem-krytyka.-Filharmonia-Poznańska-w-latach-1993-2003

Uchem krytyka. Filharmonia Poznańska w latach 1993-2003

T. Dorożała-Brodniewicz

Poznań 2008

40,00 PLN

więcej

Dziesięć sezonów działalności artystycznej Filharmonii Poznańskiej ukazanych jest w kontekście działalności innych poznańskich instytucji kulturalnych, współkreujących w latach 1993-2003 życie koncertowe Grodu nad Wartą.

De musica.indd

De musica commentarii, vol. 1

praca zbiorowa pod redakcją T. Brodniewicz i H. Kostrzewskiej, Poznań 2008.

30,00 PLN

więcej

Ideą przewodnią książki jest prezentowanie muzyki w szerokim spektrum problemów i zagadnień kulturowych. Dzieło muzyczne w perspektywie historycznej, filozoficznej, ideologicznej i biograficznej, jego interpretacja teoretyczno-analityczna, a także instrumentologia i praktyka artystyczna oraz percepcja, wartościowanie i recepcja zdarzeń muzycznych – oto zasadnicze kierunki dociekań naukowych, których wyniki publikowane będą w niniejszym cyklu.

41.-Pieśń-nieśmiertelna

Pieśń nieśmiertelna,

praca zbiorowa, Poznań 2007

40,00 PLN

więcej

W 2007 roku obchodzimy dwie rocznice doniosłe dla wszystkich Polaków, w kraju i na obczyźnie: 210-lecie powstania i 80-lecie ustanowienia polskiego hymnu państwowego. Z myślą o tych wydarzeniach bogato ilustrowane wydawnictwo szeroko, na rozległym tle historycznym, przedstawia okoliczności, w których zrodziła się pieśń narodowa i w których, 130 lat po jej powstaniu, Mazurek Dąbrowskiego awansował do rangi najważniejszej polskiej carmen patrium.

Fascynacja muzyką Sergiusza Prokofiewa, o oryginalnej ekspresji i emocjonalności, stała się dla autorki inspiracją do podjęcia niniejszego tematu.

39.-Kształcenie-słuchu-harmonicznego

Kształcenie słuchu harmonicznego

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2007

15,00 PLN

więcej

Publikacja zawiera rozprawy poświęcone słuchowi harmonicznemu.

38.-Musica-practica-–-musica-theoretica-10-Muzyka-i-jej-konteksty-cz.-II

Musica practica – musica theoretica 10: Muzyka i jej konteksty II

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2006

20,00 PLN

więcej

Autorzy z perspektywy wielu teorii naukowych oraz rozmaitych form praktyki muzycznej ukazują różnorodne konteksty dzieła muzycznego jako faktu artystycznego.

Subiektywna kronika poznańskiej sceny operowej, ukazana w piętnastu sezonach artystycznych.

36.-Musica-practica-–-musica-theoretica-9-Muzyka-i-jej-konteksty-cz.-I

Musica practica – musica theoretica 9: Muzyka i jej konteksty I

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2005.

20,00 PLN

więcej

Autorzy z perspektywy wielu teorii naukowych oraz rozmaitych form praktyki muzycznej ukazują różnorodne konteksty dzieła muzycznego jako faktu artystycznego.

35.-Percepcja-i-wyobraźnia-w-procesie-kształcenia-słuchu

Percepcja i wyobraźnia w procesie kształcenia słuchu

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2005.

15,00 PLN

więcej

Problematyka książki dotyczy nauczania kształcenia słuchu na wszystkich etapach edukacji muzycznej.

34.-85-lat-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego-w-Poznaniu1920-2005.-Do-dokumentacji-1999-2005

85 lat Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu 1920-2005. Do dokumentacji 1999-2005

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2005

20,00 PLN

więcej

Praca dokumentacyjna. Zawiera wykaz i opis działalności naukowej i artystycznej Akademii Muzycznej.

Teatr Polski w Poznaniu, działający w zaborze pruskim, odgrywał doniosłą rolę kulturotwórczą. Obok repertuaru stricte dramatycznego, na scenie realizowano przedsięwzięcia, w których istotną rolę pełniła muzyka – opery, operetki, sztuki z tańcami i śpiewami, sztuki z ilustracją muzyczną, koncerty muzyków zawodowych i amatorów, rocznicowe wieczory patriotyczne. Tekst główny uzupełniają aneksy: katalogi dzieł muzycznych, zestawienia premier muzycznych, programy koncertów antraktowych, wykazy aktorów i muzyków, fragmenty recenzji oraz spis muzykaliów znajdujących się w archiwum Teatru Polskiego w Poznaniu.

Publikacja zawiera rys historyczny sekwencji Stabat Mater dolorosa oraz, traktując ją jako źródło inspiracji, dokonuje przeglądu kompozycji Stabat Mater na przestrzeni wieków. Ponadto podejmuje zagadnienie interpretacji dzieł A. Vivaldiego i G. B. Pergolesiego.

Problematyka niniejszej publikacji związana jest z chorałem protestanckim. Autor uwzględnia w analizie szeroki kontekst historyczny, w tym reguły retoryki muzycznej.

30.-I.-Fokt-M.-Harajda-Wojciechowska-Z-życia-muzycznego-Poznania.-Programy-koncertów-1900-1939

Z życia muzycznego Poznania. Programy koncertów 1900-1939

I. Fokt, M. Harajda-Wojciechowska

Poznań 2004

20,00 PLN

więcej

Katalog zbioru programów koncertów zgromadzonych przez Lucjana Kunza, które odbyły się w Poznaniu w latach 1900-1939.

29.-Ogólnopolskie-Konkursy-Dyrygentów-Chóralnych-–-w-latach-1986-2004

Ogólnopolskie Konkursy Dyrygentów Chóralnych – w latach 1986-2004

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2004.

20,00 PLN

28.-Musica-practica-–-musica-theoretica-7-W-muzycznym-Poznaniu-–-tradycje-i-współczesność

Musica practica – musica theoretica 7: W muzycznym Poznaniu – tradycje i współczesność

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2004.

20,00 PLN

więcej

W publikacji zawarto artykuły, rozprawy, eseje, opracowania przyczynkarskie i komunikaty dotyczące twórczości kompozytorskiej, artystycznej i wykonawczej roli nauki i szkolnictwa, historii instrumentarium a także działalności instytucji muzycznych.

27.-ks.-M.-Szczepankiewicz-Organista-liturgiczny

Organista liturgiczny

ks. M. Szczepankiewicz
Poznań 2004
25,00 PLN

więcej

Publikacja jako źródło najbardziej niezbędnych informacji dla studentów specjalności „Muzyka Kościelna”, a także dla czynnych organistów, może służyć jako poradnik w wykonywaniu codziennej posługi muzycznej w parafiach.

Książka zawiera artykuły, rozprawy, opracowania przyczynkarskie, prezentujące wyniki badań własnych autorów.

Autorka, interpretując dzieło jako barokową orację muzyczną, podejmuje próbę odtworzenia etapów powstawania tej kompozycji z uwzględnieniem zasad retoryki.

Autorka wnikliwie analizuje i interpretuje dzieło muzyczne – kompozycję Cascando Lidii Zielińskiej wg Samuela Becketta, równoległemu oglądowi poddając dwa byty: słowo i dźwięk.

23.-Stefan-Stuligrosz-–-Doktor-Honoris-Causa-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego-w-Poznaniu

Stefan Stuligrosz – Doktor Honoris Causa Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska,
Poznań 2002
15,00 PLN / nakł. wycz.

więcej

Publikacja poświęcona osobie Stefana Stuligrosza, doktora honoris causa Akademii Muzycznej w Poznaniu.

22.-H.-Harajda-A.-Łapa-Akustyczne-zagadnienia-t.-II-Elementy-przekaźnikowe-lutnictwa

Akustyczne zagadnienia lutnictwa, t. II: Elementy przekaźnikowe

H. Harajda, A. Łapa
Poznań 2002
12,00 PLN

więcej

Publikacja dotyczy problemów akustycznych odnoszących się do podstawka i duszy, które pośredniczą w przepływie energii drgających strun na płytę górną korpusu rezonansowego.

21.-Z.-Wojciechowska-Michał-Sobeski.-Poglądy-estetyczne

Michał Sobeski. Poglądy estetyczne,

Z. Wojciechowska
Poznań 2002
20,00 PLN

więcej

Publikacja prezentuje poglądy estetyczne Michała Sobeskiego dotyczące m.in. piękna, twórczości, sztuki. Autorka analizuje rozbudowane rozważania teoretyczne Sobeskiego z zakresu estetyki, krytyki artystycznej, a także historii sztuki, oraz rekonstruuje jego stanowisko ogólnofilozoficzne.

20.-A.-M.-Kempiński-Słownik-mitów-muzycznych

Słownik mitów muzycznych

A. M. Kempiński
Poznań 2002
23,00 PLN

więcej

Muzyka w słowniku pojmowana jest bardzo szeroko. Pod tym pojęciem rozumie się nie tylko działalność instrumentalną, wokalną, wokalno-instrumentalną i kompozytorską, ale i lutniczo konstrukcyjną, a nawet teoretyczno-muzyczną.

19.-Musica-practica-–-musica-theoretica-3-Polska-kultura-muzyczna-w-XX-wieku

Musica practica – musica theoretica 3: Polska kultura muzyczna w XX wieku

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska
Poznań 2001
15,00 PLN

więcej

Książka zawiera studia, artykuły, eseje oraz opracowania przyczynkarskie przedstawiające rezultaty badań własnych autorów oraz materiały z konferencji Polska kultura muzyczna XX wieku. Różnorodne aspekty praktyki artystycznej jak i refleksji teoretycznej ukazane w szerokiej perspektywie historii filozofii i kultury.

18.-Kronika-Jubileuszu-80-lat-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego-w-Poznaniu-1920-2000

Kronika Jubileuszu, 80 lat Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu 1920-2000

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska,
Poznań 2001
15,00 PLN / nakł. wycz.

więcej

Praca dokumentacyjna. Zawiera wykaz i opis działalności naukowej i artystycznej Akademii Muzycznej w roku 2000.

17.-H.-Kostrzewska-Analogia-i-muzyka.-Z-filozoficznych-zagadnień-muzyki

Analogia i muzyka. Z filozoficznych zagadnień muzyki

H. Kostrzewska
Poznań 2001
12,00 PLN

więcej

Autorka bada różnorodność powiązań muzyki z pozamuzyczną rzeczywistością. Przebiegi muzyczne, odpowiednio uposażone stają się dźwiękowymi analogatami swych odniesień przedmiotowych.

16.-Raul-Koczalski

Raul Koczalski

red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska
Poznań 2001
20,00 PLN

więcej

Książka prezentuje życie i działalność R. Koczalskiego (1885-1948) wybitnego polskiego pianisty – chopinisty i kompozytora.

15.-Ignacy-Jan-Paderewski.-Twórca-w-świecie-kultury

Ignacy Jan Paderewski. Twórca w świecie kultury, red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2001

Publikacja zawiera studia, artykuły, eseje oraz opracowania przyczynkarskie, ukazujące różnorodne aspekty biografii artystycznej, twórczości kompozytorskiej, praktyki pianistycznej, działalności społecznej i politycznej I. J. Paderewskiego w szerokiej perspektywie historii oraz kultury XIX i XX wieku.

20,00 PLN

14.-MP-MT-2

Musica practica – musica theoretica 2: Mickiewicz i muzyka. Słowa – dźwięki – konteksty

red. T. Brodniewicz, M. Jabłoński,  J. Stęszewski, Poznań 2000.

Publikacja poświęcona jest osobie i dziełom Adama Mickiewicza w kontekście twórczości muzycznej, inspirowanej jego wierszami.

12,00 PLN / nakł. wycz.

13.-Homines-Ars-et-Scientia-Praca-zbiorowa-dedykowana-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego-z-okazji-jej-osiemdziesięciolecia-1920-2000

Homines, Ars et Scientia

praca zbiorowa dedykowana Akademii Muzycznej
im. I. J. Paderewskiego z okazji jej osiemdziesięciolecia (1920-2000),

red. J. Astriab, A. M. Kempiński, H. Kostrzewska, Poznań 2000.

Autorzy prezentują w publikacji osobiste fascynacje intelektualne i artystyczne albo fragmenty własnych badań naukowych.

18,00 PLN

12.-Musica-practica-–-musica-theoretica-1-Dzieło-muzyczne.-Studia-i-rozprawy

Musica practica – musica theoretica 1: Dzieło muzyczne. Studia i rozprawy, red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 1999

W publikacji autorzy analizują i interpretują zjawiska oraz fakty muzyczne powstałe na przestrzeni trzech stuleci – XVIII, XIX, XX wieku. Swoje zainteresowania badawcze kierują w stronę wielu dziedzin sztuki muzycznej. Autorzy podejmują także rozważania nad dziełem muzycznym postrzegając je interdyscyplinarnie, poprzez związki z innymi dziedzinami kultury.

18,00 PLN

11.-Tadeusz-Szeligowski.-Wokół-twórcy-i-jego-dzieła

Tadeusz Szeligowski. Wokół twórcy i jego dzieła, red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1998

Wybrane materiały z ogólnopolskiej konferencji muzykologicznej Życie i twórczość Tadeusza Szeligowskiego w świetle badań na tle polskiej kultury XX wieku.

10,00 PLN

10.-H.-Harajda-A.-Łapa-Akustyczne-zagadnienia-lutnictwa-t.-I-Dobór-Drewna

H. Harajda, A. Łapa, Akustyczne zagadnienia lutnictwa, t. I: Dobór Drewna, Poznań 1997

Publikacja poświęcona jest właściwościom drewna stosowanego w lutnictwie i drganiom płyt rezonansowych w aspekcie kształtowania walorów akustycznych instrumentu.

12,00 PLN

9.-Z-dziejów-kultury-muzycznej-Poznania

Z dziejów kultury muzycznej Poznania, red. J. Astriab, W. Kaczocha, Poznań 1996

Zbiór szkiców, które w naukowy lub eseistyczny sposób przedstawiają dorobek i rzeczywisty stan współczesnego muzycznego Poznania. Ukazują drogę rozwoju kultury muzycznej w mieście, jej aktualne bogactwo, oraz zaprezentowanie dorobku poznańskiej Akademii Muzycznej.

8,00 PLN

8.-Muzyka-i-totalitaryzm

Muzyka i totalitaryzm, J. Astriab, M. Jabłoński, J. Stęszewski, J. Tatarska, Poznań 1996

Publikacja prezentuje referaty wygłoszone na konferencji muzykologicznej Kultura Muzyczna wobec systemów totalitarnych; sytuują one zależności między twórczością a systemami totalitarnymi naszego stulecia w perspektywie teoretycznej, historycznej, estetycznej i etnomuzykologicznej.

10,00 PLN / nakł. wycz.

7.-Akademia-Muzyczna-w-Poznaniu-w-latach-1920-1995.-Księga-Jubileuszowa-siedemdziesięciopięciolecia-Akademii-Muzycznej-im.-I.-J.-Paderewskiego.

Akademia Muzyczna w Poznaniu w latach 1920-1995

red. T. Brodniewicz, A. M. Kempiński, J. Kempiński, H. Kostrzewska, H. Lorkowska, J. Tatarska, Poznań 1995.

Księga Jubileuszowa siedemdziesięciopięciolecia Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego.

6,00 PLN

6.-P.-Kałużny-Skale-muzyczne-we-współczesnej-harmonii-tonalnej

P. Kałużny, Skale muzyczne we współczesnej harmonii tonalnej, Poznań 1994.

Przedstawione zbiory wykorzystywanych współcześnie skal opatrzone są krótkim opisem, zawierającym charakterystykę potencjału emocjonalnego wynikającego z wewnętrznej budowy każdej z nich oraz określenie ich charakteru zewnętrznego tonicznego lub dominantowego.

10,00 PLN

Zeszyty Naukowe nr VII

red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1994.
Materiały z Ogólnopolskiej Sesji Naukowej Twórca romantyczny – świat rzeczywisty, świat kreowany.

5,00 PLN

Zeszyty Naukowe nr VI

red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1994.
Materiały z Ogólnopolskiej Sesji Naukowej Muzyka baroku – style, interpretacje, stylizacje.

5,00 PLN

Zeszyty Naukowe nr V

red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1994.
Materiały z Sesji Naukowej W kręgu rosyjskiej muzyki fortepianowej.

3,00 PLN

Zeszyty Naukowe nr IV

red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1993.
Zeszyt zawiera fragmenty trzech wyróżniających się prac magisterskich z teorii muzyki, które powstały na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.

3,00 PLN

Zeszyty Naukowe nr III,

red. T. Brodniewicz, J. Kempiński, J. Tatarska, Poznań 1993.
Materiały z Ogólnopolskiej Sesji Naukowej poświęconej życiu i twórczości W. A. Mozarta w 200. rocznicę śmierci.

3,00 PLN / nakł. wycz.